-
Okej så himla typiskt, men hoppas på den de lyckades frysa 💚EJT skrev 2025-08-21 21:19:21 följande:Ja, så är det verkligen, mycket väntan och vånda. Jag tror slemhinnan var precis över gränsen för att det ändå var ok att sätta in men oddsen blir väl lkte sämre. -
Hej sorry för sent svar, gick ju inte att svara förut då sidan bara scrollade uppåt så höll på å bli tokig😆Jassan123 skrev 2025-08-21 16:53:14 följande:Vi fick tid för TUL på tisdag redan ! Känns så spännande. Om allt ser bra ut så kommer vi berätta för föräldrar och syskon då 🥹
Men vad mysigt ! 😍Hahaha ja det är inte det lättaste ! Man känner sig ju inte super pigg och fräsch 😅
hur gick ultraljudet??
nä precis, Det va jättejobbigt 😆 men mamma å pappa fick veta iaf för det va ju där jag bodde !
nu kanske det skiter sig med mitt kubtest pga barnmorska verkar ja sjabblat till det å inte skickar remiss så nu va den tidigaste tiden 23/9 och den dagen är jag i 14+0 så ska ringa imorrn å kolla vad man kan göra -
ttcjuliaa skrev 2025-09-04 09:28:03 följande:
Ruvardag 10 med blastocyst idag. Positivt test men idag har det kommit rosa flytningar på morgonen. Tror ni jag håller på att få missfall nu eller kan det bero på progesteronet eller vad kan det vara?
Så ledsen just nu
Det skulle som du säger kunna vara progesteronet som gör det rosa och att du är gravid, ser ju så starkt ut strecket!
Men när jag testade positivt min första ruvning av fem (kemisk graviditet tror jag de kallar det), då småblödde jag och hade bruna flytningar. men det var ett väldigt svagt positiv på dag 16 med en 3-dagars. Blev sedan svagare. Det behöver inte betyda desamma för dig och jag håller tummarna att du fortsätter ha ett starkt plus💜😊
är tyvärr bara vänta ut den där jäkla tiden som går sjukt långsamt å se vad som händer 🙏🏼
-
Hade tur, de kunde fixa en tid den 18sept, då är jag i 13+2!!Jassan123 skrev 2025-08-21 16:53:14 följande:Vi fick tid för TUL på tisdag redan ! Känns så spännande. Om allt ser bra ut så kommer vi berätta för föräldrar och syskon då 🥹
Men vad mysigt ! 😍Hahaha ja det är inte det lättaste ! Man känner sig ju inte super pigg och fräsch 😅 -
Jassan123 skrev 2025-09-05 18:28:39 följande:Jo det gick bra ! Allt såg toppen ut . Det var en livlig en där inne som stog på huvudet och låg med korsade ben och armarna bakom huvudet 😅 Dom bara skratta och sa att vi får hoppas bebis är mer samarbetsvillig nästa gång. Fick tid för RUL 13 oktober 🥹
Ååh men tyckte jag läste längre ner att du fått en tid nu? Hoppas det iaf 🤗
Hur mår du nu ?Åååh va underbart !!! haha vilken syn det måste varit 😆😍😍 wow det är ju snart!! Blir så glad för din/er skull!!!
ja precis , kub Tors den 18e! det är svårt att undvika å vara nervös?
jag mår mycket bättre å har kunnat jobba lite mer ordentligt denna veckan (kör lastbil och är mkt klättrande och halvtungt), men kräks då och då fast det ä inte så farligt. Hur mår du? -
Jag har hittat en tråd för de som blivit gravida genom ivf, man kanske borde skriva i den istället nu eller vad tycker du? 🤔Jassan123 skrev 2025-09-05 18:28:39 följande:Jo det gick bra ! Allt såg toppen ut . Det var en livlig en där inne som stog på huvudet och låg med korsade ben och armarna bakom huvudet 😅 Dom bara skratta och sa att vi får hoppas bebis är mer samarbetsvillig nästa gång. Fick tid för RUL 13 oktober 🥹
Ååh men tyckte jag läste längre ner att du fått en tid nu? Hoppas det iaf 🤗
Hur mår du nu ?
https://www.familjeliv.se/forum/thread/82708368-vi-som-till-slut-blev-gravida-med-ivf/57#google_vignette -
Jassan123 skrev 2025-09-06 10:15:55 följande:Förstår att du känner dig nervös . Jag är redan nervös inför nästa ultraljud 😅 Man är så rädd att det hänt något mellan gångerna man får se den lilla. Men tror att det kommer gå bra för oss båda denna gång🥰
Men vad skönt att de börjar bli bättre ! Jo jag vågar nog tro att det är på rätt väg , inte lika trött. Illamåendet är från dag till dag . Men hoppas att man kan få må bättre nu😅
Vet inte om jag frågat innan eller om jag bara är snurrig😅 men när var du beräknad ? Det finns ju BF trådar man kan gå in i också🤗Ja all denna nervositet, oftast helt i onödan, man kan ju ändå inte göra något men ändå så finns den där 🤗 Det tror jag med ☺️
Helt klart! Skönt :)
haha nä jag vet inte heller, å så glömmer man ju bort! Jag har det som ett stort symptom Glömsk och supertankspridd!! Jag är beräknad 23mars, och du?
ja det skulle man kunna göra!!
-
Mycket bra idé!! Jag skrev precis i den, ses där :)Jassan123 skrev 2025-09-06 17:46:58 följande:Ja det är något som händer i huvudet ! 😅🤣
4 mars .
Hoppa in i BF Mars 2026 🤗 -
Anonym (Mt) skrev 2025-10-17 16:01:13 följande:Hej, idag ska jag påbörja behandlingen med gonal-f.
Har någon här erfarenhet av det, något tips eller om någon märkte av biverkningar, och hur länge det tog innan ni märkte av dem i så fall?
Lite nervös men det löser sig ju
Hej! Går det bra med sprutorna? jag har gjort två omgångar med sprutor förut, första var med Gonal-F 300dos, sen la jag till Ganirelix och avslutningsvis Ovitrelle-sprutan då.
andra omgången ca ett halvår senare fick jag Menopur 400dos, sen la jag till Fyremadel för de fick inte tag på Ganirelix har jag för mig. fyremadel va en ond jäkla spruta med tjock nål och svår att ta men det gick iaf.. å så ovitrelle.
Vad jag minns så hade jag inga direkta biverkningar förutom andra omgången efter ca en vecka då jag va lite trött och hade öm å svullen mage/ner mot äggstockarna. Men inget värre. Detta med biverkningar verkar ju kunna vara rätt så olika från person till person, en får hoppas på det bästa 🙏🏼 -
JNMK skrev 2025-10-21 21:52:56 följande:Hej, hoppas ok att jag hoppar in! Har läst i trådarna och tycker det är så fint hur många delar sina resor och peppar varandra!
Jag och min sambo har gjort vår första regionfinansierade ivf- behandling. Vi har oförklarad infertilitet men fick efter första behandlingen trots flera mogna ägg och många och rörliga spermier bara ett ynka befruktat ägg (som inte klarade sig längre än några dagar). Nu har vi precis startat andra behandlingen och denna gång ska vi göra icsi. Det känns hoppfullt med ny metod men samtidigt så nervöst att påbörja ny behandling efter att inte fått någon återföring efter första.
Har fina vänner och familj som stöttar men ingen som har gått igenom ivf så det är inte helt lätt för dem att förstå. Följs gärna åt med er här och hejar på er allihop! Om någon har tips för att ladda om och våga hoppas på bättre resultat så tas de tacksamt emot.
Hej!
första gången vi gjort ägguttag fick de ut 8ägg, och då testade dem att lägga 4 i en skål för naturlig befruktning och 4st gjorde de ICSI med. Naturliga gick inte, spermierna orkade inte igenom å de förklarade att äggen kan ha extra hårt skal och att spermierna precis inte orkar igenom typ. Men med ICSI så befruktades 3/4st, men en klarade sig inte till blastocyst vill jag minnas men gjorde två återföringar av de övriga två men ingen som tog sig dock.
ägguttag nummer två använde man bara ICSI och lyckades få tre befruktade ägg! Den tredje och sista återföringen tog sig!
Jag är nyss fyllda 37 så vet inte men det kanske påverkar att det tagit längre tid. Hoppas metoden kommer fungera för er :)
-
Tack :) och det glädjer mig att kunna dela med, vet hur det kan kännas och jag läste själv massor om vad andra varit med om och man ville få hopp själv och det fick jag av andras historier.JNMK skrev 2025-10-22 10:01:52 följande:Tack för svar och stort grattis till graviditeten! Kändes väldigt hoppfullt att läsa om din resa!
Läkarna sa att det kunde vara att skalen på mina ägg var för hårda för allt annat såg så bra ut, så märkligt att det kan vara så men kanske inte helt ovanligt ändå då?!
Önskar att de gjort hälften/hälften för oss också på första försöket, kändes så jobbigt att första försöket blev förbrukat utan något att återföra. Men nu hoppas jag på att icsi ger bra resultat för oss också! jag fyller snart 36 så är i liknande ålder. Efter bakslaget i första behandlingen är jag rätt inställd på att det kan ta tid och komma fler hinder på vägen, men detta ger hopp att orka fortsätta och våga hoppas att det kan gå bra❣️
nej då kanske det inte är helt ovanligt som du säger, samma våra spermier hade bra rörlighet osv men ändock..
Ja jag förstår det, särskilt eftersom de fick ut flera ägg som du skrev. Men huvudsaken nu är ju att de antagligen bara kommer göra ICSI och förhoppningsvis ger det ett bättre resultat och flera befruktade ägg! 🥰 -
Ja det Var nog typ samma för mig, och just att man har ju bara dem sprutorna och vill inte gärna misslyckas när man kommit så långt! Ah helt klart att pennorna är mycket lättare , men nu är du snart klar och det närmar sig äggplock och förhoppningsvis återföring 🥰Anonym (Mt) skrev 2025-10-22 23:01:24 följande:Hej, Tack för svar!
Ja det går bra, jag har tagit gonal-f nu i 6 dagar 150mg, sedan har jag tagit fyremadel i två dagar.
Håller med om fyremadelen, var riktigt svårt att sticka in nålen, så fick lite panik först, men det gick till slut!
Tyckte gonal-f sprutan var väldigt lätt att använda!
Har känt mig lite känsligare mentalt under dessa dagar, men det kan ju ha med situationen att göra, samt trött och lite svullen och dålig mage men absolut hanterbart 😊
Skönt det inte är nå värre, hoppas det håller i sig men det gör det säkert 🤗