Anonym (Irriterad) skrev 2025-01-28 21:14:55 följande:
Kräsna jävlar
Min man och hans barn sen tidigare relation äter fan i mig ingenting som innehåller grönsaker.
Testade mixade löken, vitlöken och moroten i köttfärsen idag och kors i taket pillade ingen i maten och sa de smakade illa.
För min egen sanity funderar jag på att mixa ner en hel jävla drös morötter, lök och vitlök för att enkelt kunna ta fram ur frysen. Funkar detta att frysa och hur länge håller det? Steker allt i rikligt med smör så de blir mjukt sen mixar jag.
Trött på smaklös icke näringsrik mat och att ha stått med det och det sen ratas. Tänker jag kanske kan smyga ner annat också i framtiden.
Det funkar jättebra att frysa ner grönsaker efter du har mixat dom. Även innan du mixat dom eller efter du har värmt/ sjudit dom så kan du frysa ner grönsaker.
När det gäller näring främst.
När det gäller smak så kan det ju variera lite beroende på grönsak hur det smakar.
Men som du själv är inne på så smakar det nog bättre ju.mer mixade grönsakerna är med annat. För dom som inte gillar grönsaker som du och jag då.😅
För oss som gillar grönsaker så är det ju gott med en hel grönsak.
Jag vet inte hur gamla barnen är, men att barn ratar ens mat är mer vanligt än ovanligt.
Det har inget med dig eller din matlagning att göra överhuvudtaget att dom Inte gillar mat.