Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Kräsna jävlar

Jag är likadan och alltid varit. Stek löken ordentligt så den inte blir sådär härd och äcklig. Då ska den inte märkas. Är det att den syns så riv den. Pressa vitlöken. Moroten kan du med riva. 

Eller gör som du gör.

Vissa är bara såhär. Jag var sådan pga ångest och oro, blivit betydligt bättre nu när jag är lugn. 

• Anonym (J)
    Kvittning skrev 2025-01-29 11:22:41 följande:

Jag hade väldigt svårt för grönsaker i maten när jag växte upp. Insåg sedan att det var just hårda grönsaker i maten som inte funkade. Nu som vuxen så har jag lärt mig att älska grönsaker i mat men om jag tex kokar soppa så vill jag att morötterna ska vara ordentligt mjuka. Ser liknande tendenser hos mina barn, de gillar smaken som grönsaker och lök ger i maten men inte riktigt hur de känns när man tuggar dom. 

Skulle gissa att det är liknande med din familj, att det inte handlar om smaken utan konsistensen. 

Lite tips (om du inte orkar fortsätta med mixandet): 

* Koka grönsakerna så länge att de i princip kokar sönder
    * Använd riven morot framför skivad morot
    * Strimla lök och purjulök istället för att hacka. Strimlorna har en annan känsla när man tuggar än "rutorna" som kommer från hackad lök

Kokar man sönder grönsakerna försvinner vitaminer och näringsämnen sägs det.
Svar på tråden Kräsna jävlar