• Kesella

Malmö: tips önskas inför 70 års dag!

Hej, 
    jag behöver tips på vad man kan göra en helg i Malmö i mars då min pappa fyller 70 år! 

Alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Malmö: tips önskas inför 70 års dag!
  • Anonym (Kim)

Ni bor inte i Malmö utan ska åka dit? Sova över? hur många är ni osv? Vad är din pappa för "typ", pigg och frisk, hur lever han och vad tycker han om?

Tänker att det behövs mer information för att kunna ge förslag. Är ni ute efter restauranger, hotell eller aktiviteter eller alltihop?

• Kesella

Bra frågor! inser att jag var lite kort I texten! 

Vi kommer åka till malmö men min far bor i Skåne (Österlen). Han är pigg och frisk men absolut, lite tröttade  och svagare än när han var 50 år. 

Han gillar liksom ingenting och allting - det är så svårt att beskriva honom då han är komplex person 😄 Han gillar mat men är otroligt duktig på att själv laga mat så en matkurs tex går bort. Vin/öl - dricker han men inget större nördintresse. 
    Teater och kultur gillar han men det behöver vara rätt ?smalt/svårt/udda?.

• Aliona

Kanske kolla programmet på Malmö Opera och Malmö Live då, för att se om det är något som passar? Opera och musikal är ju lite speciellt - antingen gillar man det eller inte - men det brukar vara bra klassiska konserter på Malmö Live som passar många, och priserna är verkligen ok. Ni kan ta en drink eller äta på Kasai in the sky (i samma hus som Malmö Live). Jag tänker att det ger lite storstadsfeeling som man kanske uppskattar som kontrast till Österlen. En väldigt bra restaurang nära Operan är Mutantur på Fersens väg. Men det finns en massa andra också om han föredrar mer traditionell europeisk mat. 

Svar på tråden Malmö: tips önskas inför 70 års dag!