Inlägg från: Ikaros12 |Visa alla inlägg
  • Ikaros12

Oron för missfall gör att jag tappar mig själv

Det är verkligen en jobbig tid. En tid av oro man tyvärr måste gå igenom och man känner sig så ensam. Hoppas att ni kan dela oron och stötta varandra. Det är bara du och eventuellt den du väntar barn med, om ni lever tillsammans, som verkligen kan förstå er situation. Det blir lättare om man accepterar att ingens känslor är fel och finnas där för varandra. Vi kämpade flera år med några missfall så jag vet hur tufft det var för oss. Vi gick på ultraljud av oro och de är vana vid det och brukar vara mycket tillmötesgående och omtänksamma. Ta hand om er. Hoppas att allt går bra!

• Ikaros12
    Anonym (Förstagångsgravid) skrev 2025-02-02 18:08:01 följande:
    Tack för ditt meddelande. 
    Det kom en tår när jag läste. 

Har ni lyckats efter dessa missfall? 
    Efter några missfall gick det fint. Flera gånger till och med. Men sedan kom andra saker att vara orolig för. Bl a cancer och dödsfall. Men genom åren har jag lärt mig att det jobbigaste faktiskt inte är det som händer, utan ovisshet. Med omtanke och kärlek och försöka tränga bort ältande kommer man långt
  • Ikaros12

Va tråkigt och jobbigt för dig och er. Jag vet att det kan kännas så tungt och ensamt i er situation. Hoppas att ni får allt stöd och hjälp ni är värda. Oftast kände jag att det fanns många människor i vården som var så otroligt fina och stöttande. Hoppas att ni också möter dem. Leta upp dem annars. Ta hand om er!

Svar på tråden Oron för missfall gör att jag tappar mig själv