Inlägg från: Nenni0026 |Visa alla inlägg
  • Nenni0026

Oron för missfall gör att jag tappar mig själv

Anonym (våra skattepengar) skrev 2025-02-08 08:53:26 följande:

Det finns inte resurser till att alla nervöst lagda ska springa där hela tiden och kräva UL, ni tar då upp plats för de som verkligen har anledning att oroa sig och redan har haft ett eller flera missfall.

INGEN kan göra något om du får missfall tidigt, det är bara att vänta ut tiden.

Ibland går det fel, det är så pass komplicerat att bygga ihop ett barn och inte är det nåt att direkt lipa över ett tidigt MA heller för det händer hela tiden.

Jag fick själv MA i v 13 första gången när vi just berättat för alla. Det var lagom roligt men man vet vad som gäller- upp på hästen och försök igen bara, så fixar det sig för de flesta.

Ibland tror jag nästan det hade varit bättre om det inte fanns varken ÄL-stickor eller fosterdiagnostik eftersom en del klena individer har sämre tålamod än ett förskolebarn och missbrukar dessa resurser grovt.

Jag hör dig. Sen kan man ju också eventuellt tänka som så att alla människor är olika och fundera på om man ska visa lite förståelse för detta. 

Jag är själv förskollärare och har förmodligen mycket mer tålamod än dig baserat på ditt oförstående inlägg. 

Jag har betalt skatt i hela mitt liv. Förmodligen mer än dig här också pga anställning och eget bolag. 

Så jag anser, trots ditt uttalande, att om jag blir skickad till akuten av både 1177 och min barnmorska, att jag ska ha rätt att söka hjälp precis som alla andra får. 

Tack för din input 
  • Nenni0026
    Supersemlan skrev 2025-02-09 08:32:49 följande:

Nu är det jättemånga som har tipsat om att du ska boka in ett privat UL, varför gör du inte bara det? 

Jag var, likt dig, pga olika tidigare erfarenheter väldigt orolig innan vecka 12 (också med blödningar) och gick på ungefär ett UL varannan vecka som vi bekostade själva. 

Har du ingen klinik i din omedelbara närhet så går du väl göra dig omaket att ta dig till närmsta?

Jag har försökt hitta snabba tider på de privata kliniker som finns inom räckhåll. Första lediga tid har jag bokat, men det är 3 veckor dit. Så jag får inget svar förrän dess 🤷?♀️
  • Nenni0026
    Siripiri skrev 2025-02-13 20:11:05 följande:

Åh nej.. hur högt? kommer du få ta cellgifter? ♥️ 

Läkaren som gjorde ultraljudet sa 3000 om jag inte minns helt fel. Därför behövde det utredas. Vet inget om eventuell medicin men han sa att om det inte sjunker som förväntat så blir det operation. Vet inte hur mycket det behöver sjunka? 
Svar på tråden Oron för missfall gör att jag tappar mig själv