Oron för missfall gör att jag tappar mig själv
Jag åkte in till akuten idag på inrådan av 1177 då min ljusrosa blödning tilltagit till kraftigt, blivit rött och medfört smärtor liknande mensvärk. Fick träffa en ssk som ringde till gynmottagningen och blev sedan hemskickad med "Eventuellt har du fått ett missfall, och vi har inte tid idag. Då detta inte ett akut läge så får du åka hem och avvakta".
Jag fick alltså ingen undersökning och inga svar. Dom hade inte tid för mig. Jag bröt ihop och sa att jag kan inte leva såhär i ovisshet längre. Kan inte sova, äta eller jobba.
Men läget var fortfarande inte akut.
Hur ska jag veta om det är ett missfall eller om det är någonting farligt såsom utomkvedshavandeskap eller så utan att de kollar?
De säger att jag ska ta ett graviditetstest igen om 5 veckor.
Jag gick hem.
Boka ett ultraljud privat! Det brukar finnas tider med kort varsel. Många blöder utan att det är ett missfall.
Oavsett om det är ett missfall eller inte så är det inte något du kan påverka ❤️ OM det är ett missfall så är det, då får ni försöka igen. Du har ju blivit gravid en gång och det kommer gå igen i så fall. Jag hade ett MA 2023 som upptäcktes i vecka 10. Blödde lätt runt tiden jag plussade och det var förmodligen redan då embryot dog. Jag var förstörd och mådde precis som du mår nu, MEN jag grät, missfallet hände och jag sörjde. Sen försökte vi igen redan näst menscykel. Tog 2 cyklar innan jag blev gravid, med tvillingar.
Jag förstår att du är orolig, jag gör verkligen det. man får sörja och gråta och vara orolig och känna alla känslor. Men du kan inte påverka det! Hur mycket man än vill ❤️