• Anonym (nn)

Skolskjutning

Såg nyss en bild på gärningsmannen. Kalla, uttryckslösa ögon. Jag känner igen den blicken. Träffat många män på spektrumet med samma tomma och själlösa ögon. Empatilös. Ingen kärlek i sig. Psykopat.

Är säker på att han hade ett socialt handikapp och en diagnos på detta. Skäms över hemska människor av hans sort. De kastar en mörk skugga över de fåtal normala människor som också råkar ha en diagnos på samma spektrum. Dessa män. Alltid män. 

• Anonym (nn)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 20:30:36 följande:
    99,99999999 procent av alla män är uppfostrade av kvinnor. Kanske det som är problemet.
    Problemet ligger isåfall mer i frånvarande fäders ointresse för ansvarstagande. Skyll inte ifrån er på kvinnor, de som faktiskt tar ansvar för sina barn.

Denna gärningsman var störd och troligtvis även djupt autistisk. Tyvärr är många manliga autister känslomässigt störda sen barndomen. Något som är svårt att råda bot på som förälder. Dåliga gener går inte att räta ut så att säga. 
  • Anonym (nn)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 19:49:10 följande:

Av hela min själ vill jag bara säga att jag är så helvetes jävla trött på MÄN som fuckar upp det här samhället. Män med psykiska problem, kränkhet, kukkomplex, missbruk, högerextrema och islamister osv osv i all oändlighet. 

Ja, precis min mening. Samma typ av sjuka män som hänger härinne och på Flashback och förpestar stämningen med sitt kvinnohat och sexuella ofredanden, både privat och i obscena trådar där de försöker utnyttja kvinnor. Socialt handikappade sociopater. 
  • Anonym (nn)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 20:48:11 följande:
    Det har väl inte framgått nånstans att han var så djupt autistisk att han var en fara för sig själv och andra. Om så vore fallet hade funktionsstödsförvaltningen varit inblandade och han hade bott på ett gruppboende och inte i egen lägenhet.
    Det framgår ju av hans brottsliga handling om inte annat. Och även om inte du ser det så syns det tydligt för mig att detta var en psykopat på spektrumet. 

Sen så finns det många autistiska män som är normalbegåvade nog att klara ett eget boende och ansvara för det praktiska i sina liv. Det emotionella däremot, de sociala färdigheterna. Det är där det brukar brista gravt. 
  • Anonym (nn)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 22:20:42 följande:
    Nej, det framgår inte av hans brottsliga handling att han var autistisk. Hatbrott är en konsekvens av polariseringen i samhället, som har eskalerat de senaste 15 åren sen ett högerextremt parti fick plats i riksdagen. Så sent som i söndags satt statsministern i TV och sa att de inte har kontroll på våldsvågen och att det beror på invandringen. Två dagar senare bestämmer sig den här dåren för att ta kontroll, beväpnar sig med vapen och mejar ner 11 pers på en SFI-skola. Knappast en tillfällighet. Det är min teori. Har inget med genus att göra. Orsak och verkan.
    Nej, inte för dig då du troligtvis inte haft oturen att vistas bland många autistiska män, till skillnad från en själv. 

Hatbrott är något som socialt isolerade, störda mansindivider utan empati, begår. Samma män på spektrumet som söker sig till dessa hatgrupper. 
  • Anonym (nn)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 22:46:04 följande:
    Jag beklagar att du har vistats bland autistiska män, men enligt Socialstyrelsen är det bara 2 procent av hela befolkningen (män och kvinnor) som har den diagnosen och ökningen sker främst hos flickor.

Kraftig ökning av autism bland flickor - Socialstyrelsen

Kanske dina personliga erfarenheter påverkar ditt omdöme så att du fått för dig att det här problemet är vanligare än det egentligen är.
    Spelar ingen roll då nästan alla grova våldsbrott begås av män och inte kvinnor. Brottslingar är också ganska få till antalet, räknat i procent så. 

Ja, jag beklagar det också, djupt. Jag beklagar deras existens på denna jord. En plats som hade mått så många gånger bättre utan deras närvaro. 
  • Anonym (nn)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 22:56:29 följande:
    En existens som inte hade funnits över huvudtaget utan män. Du vet att det krävs två kromosomer för att göra en människa?

Jag tycker du ska bearbeta de här känslorna istället för att ondgöra dig över alla män i samhället. Annars blir det du som gör dig skyldig till hatbrott.
    Och det är just dessa män som spritt sina dåliga gener.

Nej, jag tänker inte leva i nån bubbla utan ser hellre verkligheten för vad den är, även om denna inte skulle vara PK nog för din smak. Och jag hatar inte alla män (löjlig halmdocka från dig) utan bara de med sociala förståndshandikapp som vägrar bete sig som folk, likt denna psykopat tillika massmördare. Det finns många av dem i den grupp jag nämnt, även om de flesta inte begår mord. 
  • Anonym (nn)
    Anonym (T) skrev 2025-02-05 23:04:26 följande:
    lol, sitter och snackar om mäns dåliga gener här inne.. Samtidigt så fasen bara kolla på Er..
    Män begår brott, inte kvinnor. Inte om man ser till helheten. Så var lagom stöddig du. 
  • Anonym (nn)
    Anonym (T) skrev 2025-02-05 23:08:08 följande:
    Jag begår inte brott, och jag sitter inte här och uttrycker mig om kvinnor såsom du gör om män nu som ett mongo...

Ingen av dina tankar och denna händelse har en koppling överhuvudetaget.. Men sitt där och var rädd för män du, när en aspie så uppenbart har förlorat all trygghet han själv har från eran soc...
    Bryr mig inte ett piss om vad du gör eller inte utan talar om spektrummän i grupp och jag vet mycket väl hur de fungerar.

Din text är anmäld. Du får inte använda personangrepp som "monog" mot andra medlemmar. Räkna med att bli avstängd. Också ett typiskt drag från män med autismspektrumstörning. Ni kan då aldrig följa regler, det bevisar ni gång på gång.

Gissar att nästa personangrepp blir könsord eller något som syftar på prostitution. Det enda lingot ni kan.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Skolskjutning