Inlägg från: Anonym (Tuli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tuli)

Vems är ansvaret?

Man ringer och bokar tid för sina barn, de ska ha efter sig. Allt klart, okej?
    Sen nån vecka senare kommer påminnelsesms om tiden. Föräldern tittar inte så noga, hen sitter upptagen med jobb och hen vet ju vilken tid hen bokat.

SEN när de väl är dags får hen veta att de missat tiden, att den var för flera dagar sen. Den som bokade satte på fel dag och nu blir det avgifter för alla barn och väntetid till nästa pga det. Utöver det missad arbetstid, så missad inkomst.

Vem bär ansvaret här? Visst var det en miss att inte checka smset, men det var ju ändå den som skötte bokningen som gjorde fel?

• Svar på tråden Vems är ansvaret?
  • Anonym (Tuli)
    Anonym (Anja) skrev 2025-02-05 11:14:53 följande:
    Bådas fel. Varför tror du att de skickar ut ett SMS? Och SMS:et är en påminnelse och brukar komma ganska nära inpå den bokade tiden, dagen före typ. Så att bara nonchalera SMS: et är ju korkat.
    Den som bokade gjorde ju inte ett medvetet fel, men den som ignorerade SMS:et gjorde det. 

De borde ändå kompensera med att stryka avgifterna.

• Anonym (Tuli)

Jo det finns bevis för det, ett av barnen var tydligen bokad på rätt dag, men de andra på fel. Jag har inte missat något alls, det är andra föräldern som hanterat allt. Vi borde inte behöva för att de klantat sig.

• Anonym (Tuli)
    EpicF skrev 2025-02-05 18:17:47 följande:
    Så de har klantat till det när ni ignorerade påminelsesms? 

Fick du inte rätt bra svar i din andra tråd?
    Genom att boka fel tid såklart och jag har ingen annan tråd. Fruktansvärt tröttsamt med folk som hela tiden ska koppla trådar med andra.
  • Anonym (Tuli)
    EpicF skrev 2025-02-05 18:33:49 följande:
    Det finns en exakt likadan tråd, där en tid var missat och föräldern inte vill betala. 

Varför läste igen av er påminnelse sms? 
    Jag fick ingen påminnelse.
  • Anonym (Tuli)
    VeronikasHjärta skrev 2025-02-05 18:45:36 följande:
    Du fick ju ett sms... Men det är så klart alla andras fel att du inte kan ägna 10 sekunder åt att läsa det.
    Nej JAG fick inget sms. Andra föräldern fick.
  • Anonym (Tuli)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-02-06 07:03:58 följande:
    Vilka "bevis" har ni? En inspelning av samtalet eller? Och även om sms:et kom till den andra föräldern så är det fortfarande en giltig påminnelse.
    Att de skulle bokas den dagen. Dagen finns "registrerad". Hur kan man bli påmind om något som inte skulle vara bokat? Då är det inte en påminnelse. 
  • Anonym (Tuli)
    Anonym (Anja) skrev 2025-02-06 08:26:53 följande:
    Men varför är du inte tydlig i din trådstart om hur det gått till?

Sedan är ni två föräldrar till barnen, ni måste samarbeta. Prata med varandra. 
    Frågan är densamma.

Vad har samarbete med detta att göra?
  • Anonym (Tuli)
    Anonym (R) skrev 2025-02-06 08:37:37 följande:
    Din tråd tolkas som att det är två föräldrar det handlar om, inte en vårdkontakt och en förälder. 
    Hur?
  • Anonym (Tuli)
    Anonym (Anja) skrev 2025-02-06 08:46:53 följande:
    Ja, fast då måste man ju kontakta vårdgivaren. TS verkar ju inte gjort detta utan vill helst dryfta problemet på FL istället för att agera. 
    Det är inte min sak att kontakta om, det får hen lösa. Jag ville bara veta andras erfarenhet.
  • Anonym (Tuli)
    Anonym (Anja) skrev 2025-02-06 09:16:45 följande:
    Så det är inte du som ska betala för det uteblivna besöket?
    Jag tänker inte betala nej. Jag är helt oskyldig i det här.
Svar på tråden Vems är ansvaret?