• Anonym (Hmm)

Vems är ansvaret?

Du kan inte bevisa att den som bokade gjorde fel. Om du hade kollat sms:et med påminnelsen så hade du sett att det var fel tid. Du lär få stå för avgiften tyvärr.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Tuli) skrev 2025-02-05 17:59:40 följande:

Jo det finns bevis för det, ett av barnen var tydligen bokad på rätt dag, men de andra på fel. Jag har inte missat något alls, det är andra föräldern som hanterat allt. Vi borde inte behöva för att de klantat sig.

Vilka "bevis" har ni? En inspelning av samtalet eller? Och även om sms:et kom till den andra föräldern så är det fortfarande en giltig påminnelse.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Tuli) skrev 2025-02-06 07:44:10 följande:
    Att de skulle bokas den dagen. Dagen finns "registrerad". Hur kan man bli påmind om något som inte skulle vara bokat? Då är det inte en påminnelse. 
    Men vad menar du? Vad är beviset? Om rätt dag är registrerad i deras system så skulle ni få ett sms för den dagen som finns i systemet. De två sakerna hänger ihop. Vad är det för bevis du menar att ni har?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Tuli) skrev 2025-02-06 09:25:06 följande:
    Jag tänker inte betala nej. Jag är helt oskyldig i det här.
    Vems namn står på räkningen? Om det är ditt så är det du som är betalningsskyldig. De kommer inte att avskriva räkningen för att du påstår att det är de som bokat fel datum. Du har inga som helst bevis för detta såvida du inte har spelat in samtalet när du bokade.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Pia) skrev 2025-02-06 10:02:40 följande:
    Jodå, de kommer med allra största sannolikhet att avskriva fakturan. Jag har jobbat med sånt här i en större region och det hände frekvent att just den här frågeställningen kom upp. I de fall mottagningen själva inte avskrev, såg vi från regionen till att de gjorde det. Hellre fria än fälla, var devisen. 
    Jobbar du på precis den mottagning som ts varit i kontakt med? Eller inom samma region? Annars kan du inte sitta och lova ts att de inte behöver betala fakturan.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Pia) skrev 2025-02-06 11:17:48 följande:
    Jag har inte jobbat på en mottagning, men på en region. Och jag har i mitt arbete samverkat med andra regioner. Ingen tar betalt för en sådan sak om  man bestrider fakturan.
    Möjligen i din region, men alla arbetar verkligen inte på det sättet.
Svar på tråden Vems är ansvaret?