• Anonym (Tuli)

Vems är ansvaret?

Man ringer och bokar tid för sina barn, de ska ha efter sig. Allt klart, okej?
    Sen nån vecka senare kommer påminnelsesms om tiden. Föräldern tittar inte så noga, hen sitter upptagen med jobb och hen vet ju vilken tid hen bokat.

SEN när de väl är dags får hen veta att de missat tiden, att den var för flera dagar sen. Den som bokade satte på fel dag och nu blir det avgifter för alla barn och väntetid till nästa pga det. Utöver det missad arbetstid, så missad inkomst.

Vem bär ansvaret här? Visst var det en miss att inte checka smset, men det var ju ändå den som skötte bokningen som gjorde fel?

• Svar på tråden Vems är ansvaret?
  • EpicF
    Anonym (Tuli) skrev 2025-02-05 11:25:26 följande:

De borde ändå kompensera med att stryka avgifterna.

Varför? Det ni föräldrar som har missat tiden. Då får ni stå för konsekvenserna.
  • Anonym (Alice)

Varför i hela friden skulle de stryka kostnaden för att man själv missat tiden och dessutom struntat i påminnelsen..? Helt ärligt? Klart en avgift för nåt sånt är jobbigt att få, men herregud, varför tror ni att dom har den? Det fungerar ju inte att bara "be snällt" att de ska stryka den?

Ta lite ansvar nästa gång och ta notis över när tiden är, kolla påminnelsesms etc... Liksom, det är ju inte rocket science det här.

• Anonym (Tuli)

Jo det finns bevis för det, ett av barnen var tydligen bokad på rätt dag, men de andra på fel. Jag har inte missat något alls, det är andra föräldern som hanterat allt. Vi borde inte behöva för att de klantat sig.

• Anonym (M)
    Anonym (Tuli) skrev 2025-02-05 17:59:40 följande:

Jo det finns bevis för det, ett av barnen var tydligen bokad på rätt dag, men de andra på fel. Jag har inte missat något alls, det är andra föräldern som hanterat allt. Vi borde inte behöva för att de klantat sig.

Betala inte då. Bestrid fakturan hela vägen så får de dra det till domstol om de vill ha pengar.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Tuli)
    EpicF skrev 2025-02-05 18:17:47 följande:
    Så de har klantat till det när ni ignorerade påminelsesms? 

Fick du inte rätt bra svar i din andra tråd?
    Genom att boka fel tid såklart och jag har ingen annan tråd. Fruktansvärt tröttsamt med folk som hela tiden ska koppla trådar med andra.
  • Anonym (Pia)

Nej, du kommer inte att behöva betala. Du bestrider helt enkelt betalningen med hänvisning till att de bokat fel tid.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Tuli)
    EpicF skrev 2025-02-05 18:33:49 följande:
    Det finns en exakt likadan tråd, där en tid var missat och föräldern inte vill betala. 

Varför läste igen av er påminnelse sms? 
    Jag fick ingen påminnelse.
Svar på tråden Vems är ansvaret?