• Anonym (Mamma)

Får skolan göra det?

Dotterns klass ska åka skridskor och de har i efterlyst låneskridskor och hjälmar  i flera veckor, men inte fått så många svar. Nu säger de att om det inte kommer in fler kommer barnen få turas om med de som finns - även elevernas egna. Får de verkligen göra så?

• Svar på tråden Får skolan göra det?
  • Anonym (Q)

Om skolan får göra så vet jag inte. Men det känns konstigt att barn blir tvingade att låna ut till andra barn. Det blir ju enkelt för vissa föräldrar. Fast man har råd, så behöver man inte köpa då man kan snylta på någon annan.
    Märkligt också att skolan inte redan har ett litet lager eller kan hänvisa föräldrar till något ställe där man kan hyra eller låna.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • EpicF
    EpicF skrev 2025-02-05 21:11:14 följande:
    Och räkor med ögon?

Arnold? Ja, den figurerna var rolig.
    Eller anoff var det nog. 
  • Anonym (Linda)

Det är skolans ansvar att bistå med skridskor om det ingår i undervisningen. Ingen annans 

• Anonym (H)
    EpicF skrev 2025-02-05 21:11:14 följande:
    Och räkor med ögon?

Arnold? Ja, den figurerna var rolig.
    Räkor med ansikten.
  • EpicF
    Anonym (H) skrev 2025-02-05 21:20:49 följande:
    Räkor med ansikten.
    Ja, det var det nog. Var det inte något med ögon också?
  • Elis73

Jag hade med glädje låtit andra barn som saknar skridskor få låna mina barns skridskor om det arrangeras en aktivitet där alla ska få chansen att testa.

Förstår inte hur så många människor tycker att allt är "samhällets" sak att fixa saker. Varför kan vi inte vara lite mer bjussiga mot varandra? 

• Anonym (Elsa)

Ni har ingen kommunal lånecentral för sånt? Det finns på flera ställen. Här hänvisas vi till en sån om vi saknar sportutrustning som tex skridskor. 

Svar på tråden Får skolan göra det?