-
Meddelande borttaget
-
Meddelande borttaget
-
Din dröm borde vara friska barn. Som sagt, du låter faktiskt inte redo att skaffa barn.Anonym (Mannen) skrev 2025-02-06 16:26:01 följande:Just därför jag vill veta hur jag ska lägga fram detta.Händer in detta hela tiden av andra anledningar? Människor gör abort av ekonomiska skäl bland annat. Eller för att man inte känner sig redo.Min tjej och jag vill väl att våra barn ska kunna lyckas så bra som möjligt i livet? Jag är övertygad om att min son inte kommer få det kul i livet. Men en dotter kan få det ganska bra.Anonym (Silja) skrev 2025-02-06 13:17:42 följande:
Att be någon att genomgå en befruktning och sedan abort med ett friskt foster är helt uteslutet. Det kan bli sista spiken i kistan för er relation.
Nej det gjorde jag inte.Anonym (Lol) skrev 2025-02-06 16:19:45 följande:Gissat att TS anmälde mitt inlägg. Moget.
Ts, du kan inte kräva det. Innan du accepterar att det kan bli både en son och en dotter ska du helt enkelt inte skaffa barn. För barnet behöver en pappa som jobbat mer med sig själv än vad du verkar ha gjort. Det är inte för din skull jag säger det, uta barnets.
Det är såklart jag inte kan KRÄVA det. Men jag önskar gärna det. Min dröm är två tvillingflickor. -
Att inte vilja skaffa en son för att han visuellt ser ut som dig? Du vet om att även en dotter kan bli en kopia?
-
Eftersom någon roar sig med att anmäla mina svar svarar jag kliniskt. Om moderatorn tar bort även detta kräver jag en motivering.
Ts, det du frågar om är inte görbart. Att be en kvinna genomgå en abort för att du inte vill ha ett visst kön är inget du kan önska, begära eller kräva av en annan individ. Det är inte din kropp. Det du begär är en extrem belastning på en annan människa för att lugna din egen oro för framtiden.
Så svaret är att du inte kan be om det, det är inget man gör. Det är även faktiskt tal om liv eller iaf något som blir liv. Det är inte att be om att få bara gula rosor men inte röda, eller ljusa pasteller och inte klara färger på kläderna. -
Det bästa du kan göra för ett eventuellt framtida barn är att gå i terapi och bearbeta din uppväxt så att du kan stötta dina barn.Anonym (Mannen) skrev 2025-02-06 18:23:12 följande:Visst kan det hända. Men för mig blev det tvärtom som blev kortare än min pappa och typ jämnlång med mamma.Jag förstår ju att man kanske inte bör tänka så, men jag gör det. Tänk om min eventuellt son får uppleva ett liv och uppväxt som jag har fått göra? Blivit hånad av tjejer många gånger under livet för min längd av tjejer. Jag önskar ingen att få uppleva detta.AndreaBD skrev 2025-02-06 18:12:46 följande:Det är inte klokt att tänka så. Du kan inte veta vad en eventuell son skulle ärva av dig. När det gäller utseende - jag har sett barn som såg riktigt bra ut trots att de hade två ganska fula föräldrar. Man kan aldrig veta hur barnet kommer att se ut, vilka gener han får av mamma och vilka av pappa.
-
Den största risken är ju att hans pappa skulle utgå ifrån att det var hans öde bara för att det hänt pappan. Då skulle sonen ta åt sig det och det skulle finnas risker. Inte för längden i sig, men pappans beteende.Anonym (Mannen) skrev 2025-02-06 17:45:16 följande:Efter en otrolig massa år. Ett helt ung liv i incelliv vill jag inte att en ev son ska uppleva.
Om du tex ser på Daniel Radcliffe, Elijah Wood, Al Pacino, Robert Downey Jr, Lionel Messi så är de 1,70 eller kortare. Man får ändå kalla dem för framgångsrika. -
Just därför behöver du gå i terapi innan du skaffar barn. För att bearbeta det.Anonym (Mannen) skrev 2025-02-06 20:30:47 följande:Jag förstår hur du tänker. Men jag kan inte släppa denna tanke :/Tror du dessa hade haft lätt att få kvinnor om dom inte var rika och berömda? Det tror inte jag.Anonym (Lol) skrev 2025-02-06 20:04:41 följande:Om du tex ser på Daniel Radcliffe, Elijah Wood, Al Pacino, Robert Downey Jr, Lionel Messi så är de 1,70 eller kortare. Man får ändå kalla dem för framgångsrika.
Att det enda du fokuserar på är deras framgång med tjejer säger också något. Det är alltså världsstjärnor inom film och idrott och din enda tanke är "de fick tjejer". -
Som sagt, du är extremt fokuserad på din längd och att få tjejer.Anonym (Mannen) skrev 2025-02-06 21:30:51 följande:Ja man kan ju aldrig veta, men tänk om han blir som mig? De flesta tjejer är väldigt anti korta män, om du bara visste vad jag har fått höra igenom mitt liv.Oavsett om jag går i terapi eller inte så vet vi att korta män har det tufft med kvinnor.Anonym (Lol) skrev 2025-02-06 20:58:33 följande:Just därför behöver du gå i terapi innan du skaffar barn. För att bearbeta det.
Att det enda du fokuserar på är deras framgång med tjejer säger också något. Det är alltså världsstjärnor inom film och idrott och din enda tanke är "de fick tjejer".
Såklart att många kändisar hade haft svårt med tjejer om dom inte varit just kändisar.Ja jag förstår att abort kan vara väldigt jobbigt. Därför skulle jag gärna vilja göra någon form av könsval om det går. För ärligt talat är jag hellre utan barn än får en son.
Det är din erfarenhet som inte alls behöver bli en sons. Jag är tjej och blev ratad precis hela uppväxten, har alltid varit normallång, normalviktig mm. Fick ändå första pojkvännen vid 35 års ålder efter att ha blivit bränd, lurad, kallad för ful, utfryst hela livet. Ser jag på foton från min uppväxt finns inget som sticker ut i mitt utseende. Det finns inga garantier i livet.
Jag har flera vänner med män som på inget vis är långa.
Men som sagt, det finns inga garantier. Någon annan har fått lätt att lägga på sig och blir tjock. En tredje får akne. Nån stammar.
Det bästa du kan ge ett barn är ovillkorlig kärlek. Det fick jag av mina föräldrar och det räddade mig när jag blev nobbad gång på gång på gång på gång på gång.