Säga till flickvän att jag inte vill ha en son
Kul att du inte vill ha en son som ser ut som dig. Fun fact! Jag vet flera tjejer som är på pricken lik sin far. Och killar som är lika sin mor.
Är det inte lika synd om en framtida eventuell dotter som en son om de ser ut som dig i så fall? Var glad för och om du kan få barn istället.
Undantaget är om man bär på genetiska sjukdomar, då kan abort vara ett alternativ. Inte ditt utseende. Tänk på din flickvän också som är ihop med dig på grund av hur du är och ser ut. Vad ska hon tro?
Men din längd är inte allt som avgör hur din avkomma blir.
Min syster är kortväxt på 150cm och hennes man är i min längd 165 cm. Deras dotter som är 12 år har redan gått om mamma och pappa. Deras 16 åriga son är redan 183cm.
Kolla inte bara på dig själv utan dina bröder, kusiner, farbröder etc.
Sist och slutligen, vad har det flr betydelse om han inte skulle bli så lång? Det finns många andra män i världen som inte är långa. Mobbing kan ske för vad som helst, och problemet ligger oftast hos mobbarna. Du kan lära din son självförtroende och att våga säga ifrån.
P.S jag förstår din rädsla var den kommer ifrån, men låt den inte hindra dig från att leva.