• Anonym (A)

Tjej som inte vill få orgasm

Dejtar en tjej som inte alltid vill få orgasm när vi har sex. Och hon har väldigt lätt för att komma så jag förstår inte varför. Eftersom hon inte kan komma vaginalt så brukar jag smeka henne till orgasm efter att jag har kommit i henne, men då säger hon att hon inte vill komma, frågar jag varför säger hon att hon inte behöver det.
    Är det någon som kan förklara varför? Tjejer brukar ju annars klaga på att killen inte får dem att komma vid sex. Har aldrig varit med om en tjej som inte vill få orgasm tidigare.
  • Svar på tråden Tjej som inte vill få orgasm
  • Anonym (J)

Vill jag så kan jag komma på egen hand på 2-3 min, utan att ens tänka på något eller ha hetsat upp mig innan.

• Anonym (J)
    New Dawn skrev 2025-02-16 13:05:16 följande:
    Som jag tolkar skribenten ovan (SKUMT )är pentererade sex  egentligen inte en tillräckligt skön stimulans för orgasm.

(*Ofta vill jag bara ha penetrerande sex. Det är skönt i sig men på ett annat sätt. Det blir en himla press om mannen tvunget ska få en att komma ändå.*) 

Det är väl i så fall en stor skillnad mot män, dvs män har sällan en typ av  sex som inte brukar ge orgasm. 

Man kan ju fundera på varför det blir sådan press, just kvinnans njutning....? Varför ses det som något separat, nästan negativt. 

Jag tror någonstans ändå att kvinnor, generellt, vill ha orgasm när de är riktigt kåta och laddade. 
    Det blir ju inte tillräckligt skönt om man inte är fullständigt avslappnad heller. Känner man press eller att man måste skynda sig så bara går det inte.
  • New  Dawn
    Anonym (J) skrev 2025-02-16 14:25:42 följande:

Väldigt osexigt att smeka efteråt. Då är allt redan liksom klart redan, man känner sig som mindre viktig. Då kan det lika gärna vara. Försök få till det samtidigt istället. 

Varför är det osexigt?
    Varför känner du dig mindre viktig? Bedömer du kvinnans njutning, och orgasm, som mindre viktig? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Linnsy)

Hon är inte tillräckligt upphetsad/sugen för att nå orgasm. Svårare än så är det inte. Hon har ju redan förklarat för dig. 

• New  Dawn
    Anonym (J) skrev 2025-02-16 14:27:17 följande:

Vill jag så kan jag komma på egen hand på 2-3 min, utan att ens tänka på något eller ha hetsat upp mig innan.

Anonym (J) skrev 2025-02-16 14:28:33 följande:
    Det blir ju inte tillräckligt skönt om man inte är fullständigt avslappnad heller. Känner man press eller att man måste skynda sig så bara går det inte.
    Jag tror det handlar om din  inställning till din egen lust och njutning. Den är sekundär. Det är mannens sexualitet som är i centrum, och du är långt ifrån ensam. 

Jag tror verkligen att många kvinnor, och par, skulle få ett bättre sexliv om kvinnans sexualitet var lika viktig, på riktigt. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (en till)
    New Dawn skrev 2025-02-16 14:21:55 följande:
    Det är lite märkligt att det tar tid för kvinnor att få orgasm. När man frågat kvinnor hur lång tid det tar att få orgasm vid onani skiljer det knappt något mellan könen. 

Varför ska det behöva ta tid? Jag tror de vanligaste orsakerna till det är att kåtheten/laddningen är för låg och/eller att stimulamsen är för dålig. 

När skribenten Skumt skrev... "press om mannen tvunget ska få en att komma ändå." 
    låg det en väldigt negativ klang kring beskrivningen.

Jag tror att kvinnor skulle behålla sin sexlust bättre om de prioriterade sin egen njutning och orgasm mer. 
    Jag kan bara svara för mig själv, men för mig tar det ganska lång tid att få orgasm vid onani också. Det är nog individuellt hur lång tid man behöver.

Att man inte vill känna press handlar ju om att man inte ska känna att man absolut måste komma för att inte känna sig misslyckad. Att njuta av sex utan att känna krav på orgasm är också ett sätt att prioritera njutning. Precis som man kan tappa sexlusten av att aldrig få orgasm kan man också tappa lusten om man känner att man måste få orgasm varje gång för att vara normal i partnerns eller omvärldens ögon.
  • New  Dawn
    Anonym (J) skrev 2025-02-16 14:26:37 följande:
    Inte alls konstigt. Man kan tex vara spänd/fundera på något, inte kunna slappna av helt som man kan på egen hand. Då tar det längre tid med.
    Fortfarande är det ju något som gör att det är större skillnad för kvinnor. 
    Ja, det kan vara något som gör att kvinnan blir spänd och det kan vara en anledning till att kåtheten sjunker. 
  • New  Dawn
    Anonym (en till) skrev 2025-02-16 14:55:41 följande:
    Jag kan bara svara för mig själv, men för mig tar det ganska lång tid att få orgasm vid onani också. Det är nog individuellt hur lång tid man behöver.

Att man inte vill känna press handlar ju om att man inte ska känna att man absolut måste komma för att inte känna sig misslyckad. Att njuta av sex utan att känna krav på orgasm är också ett sätt att prioritera njutning. Precis som man kan tappa sexlusten av att aldrig få orgasm kan man också tappa lusten om man känner att man måste få orgasm varje gång för att vara normal i partnerns eller omvärldens ögon.
    Fast allt det du skriver här vittnar ändå om problem med "krav" och känslor av "misslyckande" kring den kvinnliga orgasmen, och negativa känslor kring den kvinnliga orgasmen skiner igenom. 

Jag tror ändå problemet mycket grundar sig i att sex ofta är väldigt centrerat kring mannens lust.

Men självklart kan känslor av krav och misslyckande göra att både kåthet och möjlighet att få orgasm minska. 

Varför känns kvinnas orgasm ett "krav". Det borde vara något eftersträvansvärt och positivt? 
  • Anonym (xxx)

Jag är man. Om min kvinna kommer före mig så kan jag bli så nöjd av att höra och uppleva hennes orgasm så jag själv blir nöjd. Sparar jag mig så har jag dessutom en sexuell energi i mig kvar och den är ganska trevlig att gå runt med - ett tag.
    Min erfarenhet av motsatta könet är att de inte fungerar exakt som män. De kan vara nöjda med en sexakt utan att få orgasm. Jag känner mig lite dålig som älskare om hon inte får orgasm men jag lutar mig mot det hon säger att "Jag är nöjd".
    Så jag tror TS får bara acceptera läget och inte lägga för stor tankekraft på frågan. Hon kommer säkert att berätta om det är nåt som kan bättras på. 

• Anonym (en till)
    New Dawn skrev 2025-02-16 15:07:45 följande:
    Fast allt det du skriver här vittnar ändå om problem med "krav" och känslor av "misslyckande" kring den kvinnliga orgasmen, och negativa känslor kring den kvinnliga orgasmen skiner igenom. 

Jag tror ändå problemet mycket grundar sig i att sex ofta är väldigt centrerat kring mannens lust.

Men självklart kan känslor av krav och misslyckande göra att både kåthet och möjlighet att få orgasm minska. 

Varför känns kvinnas orgasm ett "krav". Det borde vara något eftersträvansvärt och positivt? 
    Om man tar lång tid på sig att få orgasm kan det kännas som ett krav när man bara är ute efter sex en kort stund just för att det i sig kan vara skönt oavsett orgasm. Sex handlar ju inte enbart om att komma.

Misslyckandet handlar ju inte om att orgasmen skulle vara något negativt, utan om att man känner sig oduglig om man inte fått orgasm, trots att sexet ändå varit skönt.

Jag fattar inte varför det skulle vara ett problem att vissa ibland har sex utan att få orgasm, det viktiga är väl att de är nöjda och att sexet är på deras villkor. Däremot är det så klart ett problem om man inte får orgasm och tappar sexlusten på grund av det.
Svar på tråden Tjej som inte vill få orgasm