Inlägg från: Anonym (anonymrrrrr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonymrrrrr)

Osäker och lättkränkt

Hej på er!
    Jag har i senare åren av mitt liv blivit väldigt osäker på mig själv, det har aldrig varit ett problem utan jag har mer sett det som en del av min personlighet - att det är så jag är som människa.
    Jag är inte osäker som många andra är, på sin kropp och utseende. Jag är sjukt osäker på ifall folk tycker om mig som vän/kollega, hur jag presterar på jobb, hur duktig jag är på hobbys (träning/dataspel) osv. Det har gått till en nivå att jag övertänker allt så sjukt mycket och ständigt jobbar på min sida utåt.
    Det värsta av allt är att jag innerst inne vet om att mina vänner och kollegor tycker om mig, att jag är väldigt duktig på mitt jobb och hobbys.
    Det är precis som att min hjärna vid minsta lilla tvivlan på mig eller någon form av kommentar tolkas som något negativt, när det i flera fall absolut inte är så.
    Jag går och tänker på dessa små scenarion under hela mina dagar, jag kan liksom inte släppa det.
    Det är inte bara en känsla inom mig, mitt kroppsspråk blir väldigt tydligt, framförallt mitt ansiktsuttryck och min röst.
    Det kanske inte låter som ett problem i mångas öron, eller att jag framstår som väldigt löjlig, men för mig är det ett stort vardagsproblem.
    Hur ska jag göra i min situation?
Svar på tråden Osäker och lättkränkt