• Anonym (Utsatt)

Partner låste in mig

Min partner var arg på mig. Hon tvingade in mig i bilen och sa att hon skulle ringa på polisen om jag inte lyssnade på henne. Sedan tvingade hon in mig på en psyket, hon satt bara och berätta för en läkare hur dum hon tycker att jag är. Sedan fick jag ett vårdintyg (tvångsvård) så dom låste in mig. 

Kan man verkligen göra såhär?? 

Hon fick mig inlåst på laglig väg. Borde inte detta vara direkt kriminellt. Läkarna har inte sagt vad jag är för sjuk, men dom är på mig hela tiden. 

Hur kan man ens göra såhär mot sin egna partner. Det borde ju ses som våld i nära relation. 

• Svar på tråden Partner låste in mig
  • Anonym (Utsatt)
    mammatill6 skrev 2025-02-07 09:15:28 följande:
    Man får inget vård intyg för att frun tycker man är dum. Det krävs att man är en fara för sig själv eller andra.
    Dom gav mig ett vårdintyg utifrån min partners beskrivning om mig? 
  • mammatill6
    Anonym (Utsatt) skrev 2025-02-07 09:18:43 följande:
    Dom gav mig ett vårdintyg utifrån min partners beskrivning om mig? 
    Då är det du som saknar sjukdomsinsikt. För rtt vårdintyget skrivs inte lätt o h inte för att man är arg på någon . Men skulle min man komma hem och börja gräva upp trädgården  fför att bygga en bunker så skulle jag nog inse att något slagit totalt slint och han behöver hjälp
  • Anonym (V)
    Anonym (Utsatt) skrev 2025-02-07 09:17:51 följande:

Men seriöst jag är inte sjuk. Jag hade fixat ett team efteråt så att trädgården skulle bli fantastisk igen. Har fått klartecken från några brittiska trädgårdsmäster som är proffs så det skulle bli otroligt fint efteråt. Samtidigt som säkerheten skulle finnas under. 

En normal människa går väl i parterapi om man tycker att ens partner går över gränsen. Eller så separerar man. Man låser inte in folk man inte vill leva med. 

Om hon hade bokat tid för parterapi hade du bromsat bygget då?

Och från det ena till det andra. Hur mycket sov du inatt? Och hur mycket har du ätit det senaste dygnet?
  • EnAnonumius
    Anonym (Utsatt) skrev 2025-02-07 09:17:51 följande:

En normal människa går väl i parterapi om man tycker att ens partner går över gränsen. Eller så separerar man. Man låser inte in folk man inte vill leva med. 

Just det en normal människa.

Du själv är ju fan inte normal.
    Normala människor som äger ett hus tillsammans med någon annan kör inte över delägaren så som du gör.

Du försöker få din fru att acceptera psykisk vård. Du skulle behöva fatta att om man vill göra renoveringar och skaffa in en "bunker" i trädgården så kollar man ju av med delägaren först om hon är med på noterna. Det gör inte du utan du agera bar efter ditt egna (jävla) huvud och tvingar in din fru på psyket bara för att hon  är emot det.

Det är inte din fru som behöver sjukdomsinsikt. Det är nog du som behöver lära dig att är man två ägare om ett hus så skall båda ägarna vara överens när det är renovering och/eller om man skall göra tillägg på huset.

Skärp dig för fan och be din fru om ursäkt.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Meddelande borttaget
  • Ascendere

Du tog hem en grävmaskin för att bygga en bunker på er tomt, och antlitade ett team av brittiska trädgårdsexpert för att återställa trädgården till toppskick. 

Det låter som att det skulle kosta en slant, hade du finansieringen klar för allt detta? Hur ser tidplanen ut? 

• Meddelande borttaget
  • Ascendere
    Anonym (XX) skrev 2025-02-07 11:00:32 följande:
    Vad får dig att tro att detta har hänt?
    Vad får dig att tro att jag tror att det har hänt? 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Njae)
    Anonym (Utsatt) skrev 2025-02-07 08:42:54 följande:
    Hon ville typ se på tv med mig på kvällarna men jag sa nej. Hon ville att jag skulle komma och sova hos henne, men jag va upptagen. Så hon var arg på mig för jag aldrig hade tid att ses och för att jag typ renoverade huset utan att fråga henne om lov. Typ sådana saker. Sedan var hon arg för att hon lagade mat och jag inte hade tid att äta den. 

Men hennes reaktion på detta är ju absurd. 
    Ingen blir LPT:ad på de grunderna. För det krävs det mer.
Svar på tråden Partner låste in mig