• EpicF

Presenter till exets nya?

Anonym (Mamma) skrev 2025-02-08 11:18:47 följande:
    Han sa åt mig att påminna.
    Barnen ser henne inte som familj, hon är pappans flickvän, inget annat.
    Anonym (Mamma) skrev 2025-02-08 11:49:29 följande:
    Japp, jag lät medvetet bli. Barnen visste att hon fyllde år, hade de själva bett mig om tips etc hade jag hjälpt dem, men jag tänker inte vara den som för det på tal.

Varför påminde du de inte? Istället för att starta en omogen konflikt? 

Nej, det är inte ditt ansvar att ordna present med du kunde ha påmint dem. 
  • EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2025-02-08 11:18:47 följande:
    Han sa åt mig att påminna.
    Barnen ser henne inte som familj, hon är pappans flickvän, inget annat.
    Anonym (Mamma) skrev 2025-02-08 11:49:29 följande:
    Japp, jag lät medvetet bli. Barnen visste att hon fyllde år, hade de själva bett mig om tips etc hade jag hjälpt dem, men jag tänker inte vara den som för det på tal.

Varför påminde du de inte? Istället för att starta en omogen konflikt? 

Nej, det är inte ditt ansvar att ordna present med du kunde ha påmint dem.
  • EpicF
    molly50 skrev 2025-03-11 20:33:21 följande:
    Han kunde väl ha påmint barnen själv när han hade dem på sin vecka istället för att be TS att göra det.
    Hans nya hans ansvar.
    Absolut kunde han gjort det. Och även ts kunde ha påmint. Påmint, inte köpa present. Utan enbart påmint om att pappas flickvän fyller år. 
  • EpicF
    molly50 skrev 2025-03-11 20:55:11 följande:
    Det är väl ändå pappans ansvar att göra det när det gäller hans flickvän.
    Barnen har telefoner så han kunde antingen ha ringt eller sms:at dem eller bett TS att få prata med dem om han ringde henne.
    Som sagt,hans flickvän,hans ansvar.
    Att ordna med present absolut. Men att påminna borde som normal vuxen person kunna göra. Om inte annat för att inte starta en onödig konflikt med pappan. 
  • EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2025-03-22 19:24:49 följande:

Herregud, ge mig styrka. Nu är han arg IGEN, över att jag inte såg till att de fixade presenter till HANS födelsedag heller 🤦?♀️ han vill inte ha hemgjorda presenter, han vill att de ska köpa något. Igen - för pengarna de får av mig.

Då hade han ge de pengar och påminna om att köpa present till honom. Däremot kan du påminna de om att pappa fyller år. 

Men en fråga, varför var se inget du kunde hjälpa de med?

Personligen så betalar jag gärna presenter till barnens pappor, men vi har en bra relation. 
  • EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2025-03-27 21:08:13 följande:
    Det visste de redan, de ville inte köpa något och han ville ju inte ha någon hemgjort.
    Då får han skylla sig själv. 
  • EpicF
    Anonym (Mamma4) skrev 2025-03-27 21:10:25 följande:

Nää varför ska du köpa något till dom även om de är nån som fyller år. De skulle ej köpa åt dej

Varför skulle ts barn inte köpa present till henne?
  • EpicF
    Anonym (Mamma4) skrev 2025-03-27 21:22:27 följande:

Om den andra föräldern inte ens är snäll mot henne vilket stod längre upp så behöver väl inte föräldern köpa nåt tills hans nya. De är vad ja tycker .

Igen, varför ska ts barn inte köpa födelsedagspresent till sin mamma?
Svar på tråden Presenter till exets nya?