Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

Ska kvinnor bara föda barn?

Inget annat att vänta från de som har Trump som husgud. Jag vet inte hur många gånger jag varnat för den amerikanska kvinnosynen då jag vet hur vi har ovanan att ta efter all skit som kommer därifrån. Bra att TS reagerar och jag hoppas att Karlssons dumheter får genomslag så att andra också ser vad SD går för..

• Tecum
    Anonym (M) skrev 2025-02-09 10:44:13 följande:

Om man skriver att kvinnor bör undantas så menar man att kvinnor inte ska göra lumpen. 

Hade han menat att det ska vara frivilligt för kvinnor men inte för män hade han skrivit det. 

Formuleringen visar ju vad han tycker om kvinnor som gör lumpen, och vad han tycker om kvinnor som inte vill ha barn/föder för få barn. 

Vad är annars meningen med att skriva spm han gör? Han är politiker och vill föra fram sin åsikt/syn på kvinnor. 

Så tolkar jag det också. Om han istället skrivit att kvinnor ska göra lumpen på samma villkor som män, alltså att man i första hand kallar in de som vill och är lämpliga, och de kvinnor som redan fått barn då blir undantagna, då hade det varit lite vettigt. Och att sen de kvinnor som får barn efter lumpen slipper att bli inkallade vid mobilisering. Inte så feministiskt men logiskt.
    Men så sa han inte...
  • Tecum
    Anonym (Mozart) skrev 2025-02-09 18:40:05 följande:
    Hur tror du krig fungerar? Tror du att fienden tar hänsyn till om någon har barn eller inte? 
    Hur tror DU att krig fungerar numera? Inte ens under WWII tvingades alla män ut i strid, idag är krigen mer tekniska och kräver mindre kanonmat. Plus att vi är med i Nato och står inte ensamma mot ryssen.

Den som måste ta hänsyn till om någon har barn är vår regering och krigsmakt. Alltså är det otänkbart att kalla in både mamma och pappa och medvetet göra barn föräldralösa. Det finns ett liv efter kriget också, en sån regering vore rökt för decennier framåt.

I USA under Vietnamkriget fanns en regel som hette att "only surviving son" inte fick kallas in i stridande förband om den andra brodern stupat. Så inte ens där måste alla in.

Du vet inte mycket om hur det fungerar under krig.
  • Tecum
    Anonym (Mozart) skrev 2025-02-09 20:08:52 följande:
    Du tycker att kvinnor ska fråntas värnplikten alltså? Det är med andra ord bara kvinnor som klassas som förälder?

Vad är det du egentligen inbillar dig att jag tror om krig, förklara gärna. 
    Nej, kvinnor ska göra värnplikt på samma sätt som män, sen är det pliktverkets ansvar att kalla de som är lämpligast oavsett kön. Så det kan bli fler män.

Om du läser igen så ser du att jag skrev föräldrar, inte mammor. En av föräldrarna ska slippa kallas in, men det måste inte vara mamman. Om inte barnet ammas. Det gäller inte om bägge föräldrarna är yrkesmilitärer, då har de gjort ett val och måste ordna för barnen på annat sätt.

Du tror att det behövs miljoner soldater och att man kallar in folk till krig utan att ta hänsyn till yttre och inre omständigheter. Så kanske det fungerar i Ryssland men inte i demokratiska länder.
  • Tecum
    Anonym (Mozart) skrev 2025-02-09 20:28:23 följande:
    Varför hittar du på saker om det jag skriver?
    Jag läser bara det du skriver...
  • Tecum
    Anonym (Ingen avelskossa) skrev 2025-02-13 09:30:13 följande:

Ska tala om att det just nu startats en tråd på Flashback nyligen 

Där män öppet diskuterar om man ska ta till diktatur metoder för att tvinga kvinnor att skaffa barn. 

Jag tänker ju att detta måste vara psykfall, psykiskt sjuka diverse pack som samlas där.

Förmodligen förstår dom inte att kvinnor bara tar mer avstånd och känner sig äcklade.

Och att det förhoppningsvis inte speglar män i det riktiga livet. 

Fortsätter det så här kommer ett verkligen bli ett krig emellan män och kvinnor. Kan vara bland det absolut sjukaste jag sett. Men FB är okänt för att ha sunkiga män som inga friska kvinnor vill ha i alla fall.  Mycket våldsamma och hatiska män med. 

Det är väl bara provokation, som vanligt...

Men jag förstår att kvinnor blir förbannade.
Svar på tråden Ska kvinnor bara föda barn?