Min sons pappa
Hej alla. Jag behöver ventilera lite
Ska försöka göra detta så kort jag förmår.
Jag och mitt ex gick isär för 4 år sedan. Mitt ex valde bort sina barn i 1 år helt. Han tog dom när det passa honom. Nu har det fungerat hyfsat men vv fär den minsann sonen (10 år). Den äldsta (13 år) har inte mått bra och velat vara kvar hos mig. Jag har förstått på honom att det är jobbigt hos pappa då bonusmamman tjatar och bråkar mkt på honom. Jag kan förstå bonusmamman lite då min son är sluten. Man får gå väldigt vackert fram med honom. Han har haft en jobbig uppväxt iom att hans far var grav alkoholist innan vi separerade.
Nu till saken. Igår skickade exet att dom ska åka på skidresa tors-sön nästa vecka men att den äldsta sonen inte vill följa med. Jag vet att han kommer tvärvägra att åka. Han mår inte bra hos sin pappa just nu och han är svår att få med i vanliga fall. Exet ber mig ha äldsta sonen. Jag fyller 40 helgen efter (har då barna) så ska fira med kompisar och åka iväg på spa. Jag skrev till mitt Ex att jag inte kan ta sonen. Jag ställer alltid upp och sonen brukar vara hos mig lite extra men just nu går det inte. Exet skriver då att sonen får följa m2d vare sig han vill eller inte. Han vet att mammahjörtat tar över hos mig. Men jag stod på mig. Jag skrev att det var kort varsel och jag inte kan släppa mina planer och det är bättre dom åker en annan helg. Tvingar han med sonen nu så kommer det bli katastrof och sonen kommer inte vilja åka till sin pappa mer. Det har varit ett mindre helvete när pappan kört över honom innan. Det sista har sonen gråtit över att han inte vill till sin pappa. Nu har han varit där lör-sön bara sista veckorna. Varför gör en pappa såhär?? Vad är det som gör att man som förälder sätter sig själv och en skidresa före? Jag kan ha sonen när som men inte denna helg. Och vad ska jag göra med detta? Ställa in mina planer ?