Inlägg från: Anonym (sätt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sätt)

Min sons pappa

Anonym (?) skrev 2025-02-09 14:22:36 följande:

Jag säger att sonen får följa med vare sig han vill eller inte!
    Likaså att sonen ska vara hos sin pappa vv vare sig han vill eller inte. Det är viktigt för barn att få tillgång till sina föräldrar och där ska inte du lägga dig i eftersom Du försvårar sonens kontakt med sin far genom att anpassa dig till hans viljor. 
    Däremot måste du prata med ditt ex angående bonus mammans tjat och bråk, hon måste backa lika mycket som du och ni båda behöver låta hans far ta hand om honom när han är hos sin far.
    Ditt ex måste förstå att det är han som är pappa till sonen och ansvarig för honom under hans veckor, han ska stötta och vägleda sonen samtidigt som bonusmamman backar och låter pappan sköta det.

Är det viktigt för honom att ha kontakt med en pappa som varit alkoholiserad, struntat helt i att träffa honom under ett helt år, kör över hans vilja utifrån sina egna behov och även skaffat en ny kvinna som bråkar och tjatar på honom när han ska träffa sin pappa? 

På vilket sätt är det viktigt att uthärda för honom?

Och är det verkligen mamman som försvårar sonens kontakt med sin far? Det är inte så att det är pappan själv som försvårar kontakten med sonen?
  • Anonym (sätt)
    Anonym (Ullis) skrev 2025-02-10 12:25:45 följande:
    Min son mår psykiskt dåligt hos sin pappa. Jag har verkligen försökt göra mitt allra bästa för att han ska vilja åka dit, men pappan gör det inte alls lätt för mig eller sonen. Jag har försökt få pappan att flestå men han kastar bara fram skrattgubbar i sms. Han tolkar detta som att jag är bitter bara. Jag har haft ett mindre helvete i flera år men när det kommer till barnen är det liksom inte roligt längre. Han stöttar inte sonen. Han köper sig fri för stunden. Inget blir bättre. Och nej jag kommer inte tvinga iväg ett gråtande barn med honom på skidresa, inte när jag vet hur dåligt min son mår. Pappan vet detta och kommer spela på mina morderskänslor. Jag är van vid att få ställa in mina planer. 
    Finns det någon annan som kan vara med sonen så att han slipper skidresan och du kan åka på din resa? För risken är ju att du inte kan njuta av din resa om du vet att sonen är olycklig och att det förstör resan oavsett. 

Om jag var du så skulle jag nog göra det som krävs för barnet, oavsett om det är på grund av pappans beteende. För sonens uppväxt är liksom nu och han har mest att förlora på att tvingas vara med en pappa som gör honom illa.

Din tid kommer när han är vuxen och du slipper ens ha pappan i ditt liv. Trist, men nu är det ju som det är. 
Svar på tråden Min sons pappa