Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Min sons pappa

Anonym (?) skrev 2025-02-09 14:22:36 följande:

Jag säger att sonen får följa med vare sig han vill eller inte!
    Likaså att sonen ska vara hos sin pappa vv vare sig han vill eller inte. Det är viktigt för barn att få tillgång till sina föräldrar och där ska inte du lägga dig i eftersom Du försvårar sonens kontakt med sin far genom att anpassa dig till hans viljor. 
    Däremot måste du prata med ditt ex angående bonus mammans tjat och bråk, hon måste backa lika mycket som du och ni båda behöver låta hans far ta hand om honom när han är hos sin far.
    Ditt ex måste förstå att det är han som är pappa till sonen och ansvarig för honom under hans veckor, han ska stötta och vägleda sonen samtidigt som bonusmamman backar och låter pappan sköta det.

Jag förstår hur du resonerar, men det blir ju pojken som blir lidande i den här maktstriden.

Jag skulle inte kunna med att säga nej till att ta emot mitt eget barn, men jag skulle be min mamma eller någon annan släkting att ha honom den dagen jag var upptagen. 

Den pappan TS beskriver är någon som jag personligen skulle vilja att mina barn undvek till varje pris, men å andra sidan var hon gift med honom och valde att skaffa barn med honom så han kanske har några goda sidor trots allt även om det inte låter så. 
Svar på tråden Min sons pappa