• Anonym (Sunt?)

Har en vän som dricker liten mängd vodka fyra dagar i veckan. Är det nyttigt?

I kombination med sömnpiller, antidepressiv medicin.

Tar han ej antidepressiv medicin kokar hela huvudet på morgonen tydligen. 

Som att huvudet ska explodera.
    Han kör bil dagen efter som vanligt.

Säger att hans kropp tål alkohol. 

Jag dricker aldrig.

• Svar på tråden Har en vän som dricker liten mängd vodka fyra dagar i veckan. Är det nyttigt?
  • Anonym (Eh)

Men tänk efter lite... Personen dricker sprit flera dagar i veckan. Personen blandar sprit och tabletter. Hallå....?

Du borde tipsa polis och arbetsgivare om det där. Om personen har barn gör du också en orosanmälan.

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Ojdå... bara 4 dgr per vecka nu? Förra veckan var det varje dag.

Hur mycket vodka rör det sig om? Skulle själv gärna dricka lite vodka varje dag. Hade mått så mycket bättre då. Han gör helt rätt!

• EpicF

Nej, det är fortfarande inte normalt och kommer aldrig bli det oavsett hur många trådar du startar. 

Du borde genast göra slut och spara ut honom. Alt flytta själv. 

• Anonym (Kalle)

Detta med att dricka alkohol varje dag är en modern upprinnelse som beror på en mer vänsterinriktad regering. På min tid drack alla vid 10-års åldern varje fredag och det var inga svaga grejer som nu för tiden. Ingen fjollig cider, nä det var bara hembrännt som gammel Klas hade kokat ihop i cyckelskjulet för 30öre. Det var heller inget ovanligt att mina föräldrar drack en skvätt på morgonen och när de kom hem från jobben, kan ju knappast skylla på dem vi var ju ena riktiga djävlar som sprang runt och palla cigg. Så det här med vodka fyra dagar i veckan är inget jag hade oroat mig för, men dessa mediciner är en annan femma för de är bara hokuspokus som folk slänger i sig för att låtsas vara normala eller det är vad jag tror.

• Anonym (Sunt?)

Han dricker varje dag vodka.

• Anonym (Orka)
    Anonym (Sunt?) skrev 2025-02-16 17:55:59 följande:

Han har det nog jobbigt ihop med dig och behöver vodka för att orka?
  • Anonym

Hur mycket?
  • Anonym (Sunt?)
    Anonym skrev 2025-02-16 17:59:58 följande:
    Hur mycket?
    Ett halvt glas varje dag.
  • Raggartjejen

Anonym (Sunt?) skrev 2025-02-16 18:01:59 följande:
    Ett halvt glas varje dag.

Dricker han mindre vodka om du skriver fler trådar om detta?
Svar på tråden Har en vän som dricker liten mängd vodka fyra dagar i veckan. Är det nyttigt?