• Anonym (d)

Funnit video på min (bortgångna) bästa väns okända bror !?

Vet inte vad jag ska säga riktigt...

Min bästa vän som var adopterad tog sitt liv för 2 år sedan. 
    Idag snubblade jag över en video på Youtube. Ni vet sådana korta reels. O i en video... så är det min bästa väns bror!!!!

Jag är till 99.998 % säker på det. Dom ser precis lika dana ut. Blicken, leendet, kroppsform, ansiktsdragen plus att de båda har en sjukdom som inte är så vanlig vilket dessutom sållar ut möjligheten än mera till att det skulle vara helt obefintligt att jag ser fel!!!

Skulle så gärna vilja komma i kontakt med den där brodern. Men för det första så kan jag inte språket och för det andra så vad skulle jag ens säga? Ja, du min bästa vän ser precis lika dan ut som dig, han måste ha varit din bror, men tyvärr lever han inte längre. 

Fattar väl att det inte är någon ide att försöka få tag i han. Men mm tankarna snurrar en hel del och de är så lika varandra att det gör ont o samtidigt kan jag inte sluta titta på videon. För det är min bästa väns syskon. Det vet jag. 

• Svar på tråden Funnit video på min (bortgångna) bästa väns okända bror !?
  • Anonym (E)

Du har till 99,9 % säkerhet fel. Dessutom går det inte att bevisa så du skulle antagligen riva upp en massa sår helt i onödan. Släpp det och sörj din vän istället. Det är sorgen som spelar dig ett spratt bara.

• Anonym (d)
    Anonym (E) skrev 2025-02-10 06:53:58 följande:

Du har till 99,9 % säkerhet fel. Dessutom går det inte att bevisa så du skulle antagligen riva upp en massa sår helt i onödan. Släpp det och sörj din vän istället. Det är sorgen som spelar dig ett spratt bara.

Tråkigt med så extremt negativ kommentar. 

Jag har inte fel. Det är min bästa väns syskon på videon. Som jag skrev så har de en sjukdom, som är synlig vilket minimerar det till 0 % chans att det är fel. O jo, det hade gått att bevisa det med dna om man vill. Isåfall har han i videon en brorsson. 

O ju mer jag tittar på videon ju mer undrar jag ifall min vän hade en tvillingbror.

Men ja, det där med att riva upp gamla sår. 

Men finner det ändå komplicerat då jag själv är adopterad ifrån samma land och ifrån grannstaden som min vän kom ifrån.

Jag hade nog velat få veta om ett syskon, även om den inte levde längre.

• Anonym (E)
    Anonym (d) skrev 2025-02-10 09:21:01 följande:

Tråkigt med så extremt negativ kommentar. 

Jag har inte fel. Det är min bästa väns syskon på videon. Som jag skrev så har de en sjukdom, som är synlig vilket minimerar det till 0 % chans att det är fel. O jo, det hade gått att bevisa det med dna om man vill. Isåfall har han i videon en brorsson. 

O ju mer jag tittar på videon ju mer undrar jag ifall min vän hade en tvillingbror.

Men ja, det där med att riva upp gamla sår. 

Men finner det ändå komplicerat då jag själv är adopterad ifrån samma land och ifrån grannstaden som min vän kom ifrån.

Jag hade nog velat få veta om ett syskon, även om den inte levde längre.

Du är förblindad av sorg och läser in din väns ansikte i en främlings, bara för att hen var adopterad. Ingen kommer att gräva upp din vän för att bekräfta DNA och jag tvivlar på att det handlar om en sjukdom som bara finns inom en enda familj. Bearbeta din sorg istället för att gripa efter halmstrån.
  • Meddelande borttaget
  • Aniiee

Det är väl bara att du skiver till människan på videons kanal och hör efter om ni kan talas vid. Det värsta som kan hända är att han ignorerar dig.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (E)
    Anonym (d) skrev 2025-02-10 20:40:56 följande:

Alltså vad vill du egentligen? Nej jag är inte förblindad av sorg då det var 2 år sedan det hände! O jo, är du bara trög eller spelar du bara dum?

Hur svårt är det att ta dna test på personen i videon samt på brorsonen? 

I övrigt så hade personen Vitiligo och utöver det så ser dom precis lika dana ut vad gäller, ögonen (blicken) finurliga leendet, fingrarna, rörelserna samt hårfäste, näsan, läpparna ansiktsdragen. Det är snarare tvärtom, så många punkter som stämmer överens i kombination med att de ser precis exakt lika dana ut.

Tänker inte dividera mer med dig då du har bestämt dig för att det inte är så utan enbart jävlas med mig här. Jag säger att det är han syskon  och du bara, Nä, det stämmer inte. Lägg NER. Du måste ju vara rätt störd med tanke på hur du håller på i den här tråden.

Vilket språk du använder. Försök behärska dig lite, eller? Nej, det där är inte din kompis syskon eller annan släkting och även om vitiligo är ärftligt så vore det sjukt otroligt om två i samma familj skulle ha det. Vad är det för brorson du snackar om?? Men lycka till att sammanföra dessa personer och övertyga dem om att de behöver testa för släktskap. Ja, jag är verkligen övertygad och bestämd om att NEJ, de är inte släkt.
  • Meddelande borttaget
  • Aliona

Men kontakta honom då. Skriv i tex Google translate och kopiera in den översatta texten i kommentarerna till hans video. 

• Anonym (Gotlänning)
    Anonym (d) skrev 2025-02-10 20:40:56 följande:

Alltså vad vill du egentligen? Nej jag är inte förblindad av sorg då det var 2 år sedan det hände! O jo, är du bara trög eller spelar du bara dum?

Hur svårt är det att ta dna test på personen i videon samt på brorsonen? 

I övrigt så hade personen Vitiligo och utöver det så ser dom precis lika dana ut vad gäller, ögonen (blicken) finurliga leendet, fingrarna, rörelserna samt hårfäste, näsan, läpparna ansiktsdragen. Det är snarare tvärtom, så många punkter som stämmer överens i kombination med att de ser precis exakt lika dana ut.

Tänker inte dividera mer med dig då du har bestämt dig för att det inte är så utan enbart jävlas med mig här. Jag säger att det är han syskon  och du bara, Nä, det stämmer inte. Lägg NER. Du måste ju vara rätt störd med tanke på hur du håller på i den här tråden.

Ca 1% har vitiligo och det innebär 100 000 personer bara i Sverige!
    Här på lilla Gotland känner jag två personer med sjukdomen.

Du greppar efter halmstrån.
  • Anonym (hej)
    Anonym (d) skrev 2025-02-10 05:58:45 följande:
    Funnit video på min (bortgångna) bästa väns okända bror !?

Vet inte vad jag ska säga riktigt...

Min bästa vän som var adopterad tog sitt liv för 2 år sedan. 
    Idag snubblade jag över en video på Youtube. Ni vet sådana korta reels. O i en video... så är det min bästa väns bror!!!!

Jag är till 99.998 % säker på det. Dom ser precis lika dana ut. Blicken, leendet, kroppsform, ansiktsdragen plus att de båda har en sjukdom som inte är så vanlig vilket dessutom sållar ut möjligheten än mera till att det skulle vara helt obefintligt att jag ser fel!!!

Skulle så gärna vilja komma i kontakt med den där brodern. Men för det första så kan jag inte språket och för det andra så vad skulle jag ens säga? Ja, du min bästa vän ser precis lika dan ut som dig, han måste ha varit din bror, men tyvärr lever han inte längre. 

Fattar väl att det inte är någon ide att försöka få tag i han. Men mm tankarna snurrar en hel del och de är så lika varandra att det gör ont o samtidigt kan jag inte sluta titta på videon. För det är min bästa väns syskon. Det vet jag. 

Jag tror du har rätt! Konstigare saker har hänt!! Skriv till personen på engelska. Från engelska kan man alltid översätta. Kanske skicka med en bild på din kompis också? 

KRAM
Svar på tråden Funnit video på min (bortgångna) bästa väns okända bror !?