Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Kontrollerad

jag börjar förstå att min man har ett stort kontrollbehov. Och han vill att allt görs på hans sätt. 

Han är oerhört nyfiken. Vill veta om det händer nåt speciellt i mina sociala medier, han vill veta vem jag SMS:ar med och vad vi skriver om. Han frågar lättsamt vad som händer och vem jag skriver med men jag börjar irritera mig över detta. 

Han vill att allt ska vara på han sätt. Om jag skottar snö ska snön tippas på ett speciellt ställe. Om jag glömt att släcka en lampa påpekar han det, om nåt av mina saker ligger framme på bänken påpekar han det. Om jag har torkat av spisen i köket kan han göra om det. Osv osv. Det känns ibland som att vad jag än gör hittar han fel. 

om han glömt nåt och jag påpekar det blir han väldigt stött. 
    jag får höra att jag är slarvig, klumpig och stökig. Det har jag aldrig fått höra tidigare. Tvärtom brukar jag ha det städat och fint men inte kliniskt. Man måste ju leva i ett hem. 

han vill gärna bestämma också. Han har vid något tillfälle sagt att jag har tantiga kläder, kan gälla kommentarer om varför jag handlar mina kläder där jag handlar och att jag borde köpa Andra kläder. 

Hsn blir aldrig arg om jag vill göra något själv och uppmuntrar mig att träffa vänner. Men han frågar väldigt mycket inför och efter dessa träffar. 

han är också ganska avundsjuk Och missunnsam, inte alltid men ganska ofta.  Tex om jag är ledig och tar ett glas vin och han ska jobba så kommer det nån pik och han blir nästan lite sur. 

vad står det här för? hur ska man hantera det?

• Svar på tråden Kontrollerad
  • Anonym (Anonym)

Jag vet att han är likadan även på jobbet. Han är sån jämt, har inget filter. 

Svar på tråden Kontrollerad