• Anonym (usch)

Kontrollerad

Usch det där låter nästan som mig. (Jag är kvinna dock.) Jag älskar min man supermycket och han har fördragsamhet med det mesta, men säger ifrån ibland. För min del bottnar det i låg självkänsla och att jag blivit utsatt för psykisk misshandel i tidigare relation plus att det är viktigt för mig att ha vissa saker på ett visst sätt. Behöver ordning i köket t ex.  

När det gäller att påpeka saker som ligger framme och liknande så är det väl mer att jag ibland tänker att jag inte orkar plocka undan efter honom utan istället säger till honom...så att han kan plocka undan själv...så tänker jag där.

När det gäller hans kläder är det så att han är ganska sparsam med klädinköp och att han tyvärr lyssnar på personalen när han köper jeans, vilket gör att de alltid är för små och börjar hänga nedanför rumpan. Där vill jag faktiskt bara hjälpa honom att se bättre ut. 

Att jag frågar om att han går ut och så är mer att jag är intresserad helt enkelt. allmänt intresserad av hans vänner och kollegor.

Jag övervakar honom absolut inte. Kontrollerar honom inte heller. Hoppas verkligen att han inte känner som du TS utan att säga det.

Han säger som sagt ifrån ibland. T ex med snöskottningen. Han lägger snön på tokiga ställen och det ser slarvigt ut. Men nu senast så sa han att jag faktiskt får ta att snön inte ligger där jag tycker om han ska skotta. Då flyttade jag det värsta sen efteråt...

Däremot säger jag inte till honom att han är slarvig etc fast jag tycker det. Men jag älskar honom som sagt ändå. Han har många andra goda sidor som överväger!

Svar på tråden Kontrollerad