Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Vad kan man förvänta sig på dejtsite?

Anonym (T_S) skrev 2025-02-10 19:19:13 följande:

Jag ska inte göra avkall på de kraven på känslor/önskemål jag har. Vad jag frågar mig själv är om det räcker? Ska jag kanske ha krav om att känna samma berusning som när man var 20 år? Kan man förvänta sig det? 

Det är vad jag frågar mig och vill ha andras åsikter. 

Men herregud, om du tror att du ska kunna känna något slags berusning av en profiltext kommer du dö singel. Det där är bara första steget som gör att man stannar upp, sedan chat, sedan dejt, sedan många dejter, och någonstans där under tiden kan det komma känslor, av svagare eller starkare natur, mjukare eller hetsigare, eller något helt annat.

För min del (jag är kvinna) så gäller att det finns vettiga bilder, en tilltalande text och att de passerar första testet: hur skulle jag känna om den personen skulle försöka kyssa mig?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (T_S) skrev 2025-02-10 22:09:17 följande:
    Skratta du. Jag är faktiskt ganska luttrad men tidigare har jag gått på berusning och då har de varit 10-15 år yngre och de två jag tänker på har varit från Baltikum resp. Sydamerika. Det funkade faktiskt mycket bra, speciellt med den sista (5 år). Det har dock varit turbulent då kulturella skillnadena visade sig mer och mer. Jag blev sliten ska du veta.  Så nu vill jag satsa på självgående helylle-svenskt. 
    Du kanske tror att du är luttrad, men du är total novis när det kommer till onlinedejting.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Man) skrev 2025-02-10 22:36:58 följande:
    På en sight finns ju massor av kvinnor och borde han inte sålla vilka han skriver till tycker du?

Jag skrev så absolut inte till alla. Min partner skrev först till mig och jag hade inte tagit första steget till henne då tur att hon gjorde det då hon är helt underbar.
    Varför skulle du inte ha skrivit till henne?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (T_S) skrev 2025-02-13 20:27:10 följande:
    Har fått en intressant kvinna nu på chatten. Hon ger respons varje gång jag skriver nåt. Hon är från min hemstad dit jag är hem varje helg...65 km norrut. Få se hur det utvecklar sig.
    Sen har ett flertal kvinnor gillat en av mina ansiktsbilder som jag har i fotobiblioteket (ej profilbilden) så jag har bytt till den bilden nu. Verkar vara bättre. Har en hund i knäet. Vad vet jag vad som är bäst?
    Bra att du visar direkt att du har hund, då slipper sådana som jag (allergisk och vill ändå inte leva hundliv) slösa tid i onödan.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (T_S) skrev 2025-02-13 20:40:07 följande:
    Det är inte min hund.   Har inga djur!
    Då bör du ta bort den bilden. Inte alla läser profiltexterna.
Svar på tråden Vad kan man förvänta sig på dejtsite?