• AngieF

BIM Mars 2025

Jag hoppar också in från februari tråden! 

Jag (37) och min man (31) har försökt i typ ett år nu, första 3 månaderna tänkte vi ?händer det så händer det?. Sen började vi med ÄL stickor men då blev pressen för stor för min man att prestera när det var skarpt läge haha. Så augusti -24 körde vi första försöket med heminseminering och blev gravid direkt! Det slutade i ett MA i v12, det upptäcktes att det inte fanns ett foster och säcken hade slutat växa någon gång i v8. Sen kom mensen igång i december och jag blev återigen gravid. Men det slutade i ett tidigt missfall. Vi körde på direkt med ÄL stickor och tempning för första gången. Men jag fick min mens idag, första ?riktiga? mensen efter senaste missfallet, så kroppen kanske inte var redo än.. 

Nu hoppas vi verkligen på att det blir ett plus i mars (som faktiskt blir en bebis)! 

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 

• AngieF
    Zozoi skrev 2025-02-14 11:31:30 följande:

Beklagar era missfall! 💔 Håller tummarna att ni snart får ett plus på stickan som resulterar i bebis 🙏

Heminseminering, vad är det? Aldrig hört om!

Tack❤️ Det går ut på att min man kommer i en burk sen sprutas det in i mig via en liten spruta (sån man kan använda för att ge små barn/djur flytande medicin). På så sätt får vi till många fler bra försök men slipper pressen att ligga ofta och inte lyckas prestera, vilket bara skapat frustration och en ond cirkel för oss. Tycker det funkar toppen och har som sagt blivit gravid 2 ggr på 5 månader sen vi började med det! 
  • AngieF
    Nanathalie skrev 2025-02-14 13:33:51 följande:
    Usch vilken mardröm med 2 mf på raken. Beklagar verkligen.. Så himla hemskt och min största mardröm typ. Är helt knäckt efter mitt ma/mf som pågår och typ rädd för hur det kommer kännas när man plussar nästa gång. Jag goppas att er nästa stannar kvar ❤️ kram
    Ja det har varit fruktansvärt att få upp hoppet och sedan raseras gång på gång.. Efter mitt första MA var jag bara superglad att få ett till plus för det hade tagit sån tid, längre tid än vanligt att få mens efteråt och bm ville att vi skulle ha en mens emellan. Gick från slutet av oktober till början av januari och bara ville vara gravid igen. Men nu efter andra missfallet känns tanken på att blir gravid nästan lika illa som tanken på att INTE bli gravid.. 
    Vi ska ge det några månader till sen vet jag faktiskt inte om jag kommer vilja fortsätta försöka. Dels pga min ålder men även att det tar upp sån stor del av tankeverksamheten.. Men hoppas ändå att det ska bli något innan vi behöver börja ta såna beslut!

Beklagar ditt pågående MA, vet verkligen hur hemskt det är❤️❤️
  • AngieF
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-14 16:56:08 följande:
    Hoppas det går hela vägen nästa gång ❤️ 
    Har ni barn sen innan? Är man över 35 får man hjälp med ivf ganska snabbt ❤️
    Nej vi försöker få vårt första barn. Men låter inte på vården som att de vill göra någon utredning förens vi har fått tre missfall.. 
  • AngieF
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-02-17 14:40:51 följande:

Hej! 

Min äl kanske blir lite senare denna månad med, då kom den 4 dagar efter beräknad äl. Nu är det enligt Premom och min klocka beräknad äl idag men testerna är låga (bifogar bild). Är på cd 11/24 och fick förra månaden lutealfas på 9 dagar. Hade temphöjning igår men lägre idag igen?!

Är lite fundersam kring det här med äl-sektet, upplever inte att det kommit igång helt som vanligt denna månad 🤔 Någon som är kunnig på HUR viktigt det är samt om det räcker att det kommer till själva äl? 

Tack på förhand och lycka till allihopa 🥰

Jag vet inte hur viktigt det är med ÄL sekret. Men en reflektion är att jag hade tydlig sekretökning vid ÄL båda gångerna jag blev gravid (första i augusti och andra i december, båda slutade i MA/MF) men inte förra månaden, som var första ägglossningen efter senaste missfallet. Kan dock inte minnas om jag hade lika lite efter första missfallet. Så vet inte om det finns en koppling för mig med lite sekret = svag ägglossning/ingen ägglossning. Brukar vanligtvis ha rätt kraftig ökning några dagar innan ÄL och noterade att det inte skedde nu sist. Får se hur det blir vid nästa ägglossning! Borde vara runt 1/3
  • AngieF
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-02-28 19:03:24 följande:

Hoppar in från februaritråden. Har BIM imorgon men har noll känsla på graviditet tyvärr, testade negativt för någon dag sedan också. Jag och sambon är inne på snart femte försöket för första barnet ❤️
    Kommer ha BIM igen i slutet på mars, kan någon klistra in den senaste BIM-listan?

Detta är senaste BIM-listan jag kan hitta☺️
    BIM-lista
    1/3 5child
    1/3 Palettbladet25
    2/3 Annaalexandras
    3/3 Aisof
    3/3 Lorainza
    3/3 Tingeling
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    12/3 elliibellii
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
  • AngieF
    Zozoi skrev 2025-03-05 07:37:38 följande:

Alla ni som har BIM runt 13-14 som mig, när tänker ni börja testa? 🥰

Är på ÄL+4 idag med beräknad BIM 13-14. Väntar åtminstone till ÄL+10, alltså 11/3. 

Men min temp fluktuerar så himla mycket, precis som förra cykeln (första månaden jag tempade), så har inga stora förhoppningar om att det blir något den här gången. Även om vi fick till bra försök runt ägglossning så känns det redan kört liksom.. 

Ska ta blodprov idag för att kolla östrogen och progesteron nivåer. Bokade privat för jag är orolig att mina två missfall och relativt korta lutealfas (11 dagar) beror på lågt progesteron. Men vill inte vänta på ett tredje missfall eller att det går 6 månader från senaste missfallet innan vården börjar utreda. Vi har försökt i ett år nu. Första månaderna körde vi bara oskyddat sen ordentliga försök i augusti (slutade i MA i v12) och december (tidigt MF i v5-6). Fyller 38 i sommar så börjar bli så himla stressad!!

Haha sorry för långa utlägget på en kort fråga..

• AngieF
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-05 12:43:02 följande:
    Menar att jag också tar blodprov för progesteron ibland efter ägglossning, kunde inte göra det sist för hade bokat 7 dpo men mensen kom redan på 6 dpo 😭
    Jaha okej du gick så ?sent?! Hur lång cykel har du? Min är vanligen 29 dagar med 11 dagar lutealfas.
    Tyckte jag läste överallt att dag 21 i cykeln var bäst att ta provet vilket är varför jag tänkte gå just idag. Att de då kunde se att östrogen sjunkit och progesteron ökat. 
  • AngieF
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-05 13:58:38 följande:
    Min cykel varierar från 28-40 dagar. Om man har standard ägglossning dag 14 så blir dag 21 på 7 dpo därför man säger dag 21. Men har man senare ägglossning eller tidigare så kan man behöva ta en annan dag. Jag har tex ägglossning dag 25 ibland ☺️ 

Men du får ju ändå något värde när du testar idag också så du vet ungefär ☺️ Men troligen så blir testet innan det når sin högsta nivå 🥰
    Aaaah fattar, tack!! Då väntar jag ett par dagar att gå, behöver inte boka tid för det är drop in☺️
  • AngieF
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-05 15:20:44 följande:
    Så bra! Ditt jag går måste man boka tid och får betala om man avbokar senare än 24 h innan 🙄 
    Hoppas det visar sig vara toppen så du inte behöver oroa dig 🥰
    Jag vet inte om jag hoppas på normala eller onormala värden haha! Nästan så en vill hitta ett fel som går att behandla bara😅
Svar på tråden BIM Mars 2025