-
Absolut, postar resultatet när jag får dem! Hoppas det går bra för dig i denna graviditet❤️Palettbladet25 skrev 2025-03-05 18:27:04 följande:kan inte du berätta vad resultatet var sen när du vet. Är själv orolig för kort lutelfas.. är gravid nu men under fyra månader sen mitt ma har jag haft 10-11 dagars lutelfas. får inte göra något hormontest.. behöver ju inte bero på låga värden såklart men man är ju orolig.. -
Jag beställde prover via testmottagningen.se, supersmidigt! Det kostade ca 400kr så kan jag gå på drop in på sjukhuset i min stad och ta blodprov sen får jag provsvar digitalt ett par dagar senare. Blir ju inte som en hel utredning men känner iaf att jag vill veta om det ser någorlunda normalt ut, och om det inte ser bra ut så kommer jag kontakta gyn direkt.Palettbladet25 skrev 2025-03-06 11:35:37 följande:Vad är testmottagningen för något? Jag har försökt få tid till gyn för detta men dem säger nej..
vet inte vart man ska vända sig.. -
Testade östrogen och progesteron i fredags och fick svar imorse. Jag testade dag 6 efter ÄL eftersom det inte gick att testa på lördagen.
Av vad Google säger tolkar jag det som att progesteron nivån bekräftar att ägglossning har skett och typ tillräcklig för att kunna stötta en graviditet om ägget blev befruktat.

Är på ÄL+9 idag och fick kämpa mot mig själv för att inte ta ett test idag, har lovat mig själv att vänta till tidigast imorgon! Har inga symptom öht så känner ingen stor förhoppning att det blir något denna månad.. -
Jag ser inget.. Hur många dagar efter ÄL är du? Vilken HCG nivå mäter testet?Zozoi skrev 2025-03-10 07:53:57 följande:
3-4 dagar innan BIM men skymtar jag något där? Jag måste seriöst fråga här för när man letar plus så ser man linjer som inte finns 😂 Fått spök så många gånger så vågar liksom aldrig tro på varken test eller min egna förmåga att avgöra om man skymtar något eller inte. Hoppas bildkvalitén är okej.
-
Mina tidigare graviditeter testade jag positivt på ÄL+10/11 (dock slutade ju dem i missfall), därför jag satte gränsen som tidigast imorgon😅Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-10 10:36:09 följande:3 veckor efter ÄL/eventuell befruktning kan du få ett säkert svar på stickan
-
Negativt graviditetstest idag på ÄL+10, BIM beräknad på torsdag/fredag. Vet att det är tidigt och försöker verkligen tänka att det inte är för sent förens mensen faktiskt kommer. Men fan vad svårt det är att hålla hoppet uppe!!
-
Nej men det är sjukt vad en får line-eyes! Tittade på testet ur alla möjliga vinklar och ljus och försökte lista ut om det var någon skugga där eller ej.. Känner jag mig själv rätt kommer jag inte kunna avstå från att testa from nu tills mensen är här så det lär bli ett nytt test imorgon haha..Zozoi skrev 2025-03-11 11:59:41 följande:Jag har samma BIM som dig. Jag la ju upp bild igår och jag såg själv efter uppladdat foto att man inte kunde se något streck där, bild kvaliten blir så kass här.
Jag tror att det eventuellt var mina line-eyes som ville se ett streck men jag vet fortfarande inte. Såg efter att det testet jag tog ska tas en dag efter beräknad, så är inte pålitligt. Har ett testa tidigt hemma liggandes men tror att jag avvaktar tills imorgon alternativt torsdag.
Håller tummarna att det bara var för tidigt för test, hoppas mensen håller sig undan för oss båda! ❤️
Jag hoppas det för oss båda jag med❤️ -

Fortfarande negativt idag.. När jag vaknade och såg att min temp hade gått upp började jag såklart tänka att det kanske skulle bli ett plus. Men icke! Det är bara andra månaden jag tempar så vet inte ännu hur min temp brukar bete sig.Zozoi skrev 2025-03-11 20:21:38 följande:Spännande med nytt test imorgon. Uppdatera oss 😍 -
Ja det är så himla deppigt! Vet inte hur länge jag och min man kommer orka testa.. Jag fyller liksom 38 om några månader så känns allt mörkare och mörkare💔Zozoi skrev 2025-03-12 14:59:30 följande:Negativt här också idag? Det känns hopplöst 😭💔
-
Jag har! Inte denna cykel men i augusti när jag blev gravid för första gången (MA i v12) tog jag första bästa förpackning stickor ur badrumsskåpet😅 och det såg typ positivt ut i två dagar tills jag insåg att jag tagit fel haha. Då tog jag ett riktigt graviditetstest och fick ett svagt positivt streck!Zozoi skrev 2025-03-12 16:54:08 följande:BIM inom 3 dagar ungefär, min cykel diffar lite så det är lite oklart.
Hade ett ägglossningstest i väskan igår och tog det när jag var på jobbet och det var tokpositivt. Har hört och läst att man kan få positivt ÄL-test om man är gravid men också att det kan vara positivt strax innan mens. Så det säger ju egentligen ingenting. Tog ju ett negativt test idag så det talar ju för det sistnämnda tyvärr 😩
Vet inte ens vart jag ville komma med detta. Någon som tagit positivt lh-test strax innan mens men negativt gravtest men som sen fått positivt graviditetstest?
Just de där LH stickorna hade jag aldrig fått så starka innan heller. Så det är inte omöjligt att det blir så för dig❤️ -
Zozoi skrev 2025-03-12 21:07:05 följande:Jag får avvakta och se helt enkelt om mensen dyker upp. Känns ju inte jätte hoppfullt med tanke på att graviditetstestet var negativt idag 😢 Vi får se helt enkelt.
Har du några känningar på att mensen är på gång? Jag kan knappt skilja längre på vad som är vad. Jag har inte så stark PMS generellt så jag känner knappt något innan mens alls.
Något ömma bröst idag & känner mig lite uppsvullen, annars inget annat. Hur mår du? ❤️Jag brukar ha väldigt ömma bröst innan mensen men det har jag inte nu (fick det inte heller förra månaden). Känns lite som att mensen är på väg, mer åt det hållet än att jag skulle vara gravid liksom.
Har mest känt mig så himla låg idag. Det är så tärande att vänta💔Försöker vara snäll mot mig själv och säga att det inte är för sent förens mensen är här men det är svårt att känna sig hoppfull. Vill bara gå och lägga mig men känns inte som att imorgon kommer bli så mycket bättre.. -
Jag är 100% desperat så det är inte helt otroligt att det handlar om line-eyes men jag tycker att jag ser något på dagens test.
-

Jag kan inte avgöra om det är spökstreck eller en början på något🙈
Zozoi skrev 2025-03-13 08:55:09 följande:Nej men vad spännande, visa testet?! 🥺 -
Ja nu vill en bara att det ska gå fler dagar för att se om det utvecklas något där! Tack jag hoppas också❤️ Får kanske köpa hem andra test att jämföra med😅Anonym (Ardna) skrev 2025-03-13 09:38:40 följande:Men åh så spännande! Låt din tid gå fort de närmaste dagarna så du kan testa igen!
essy at home var sega för mig i början med sonen! Babyplans tidiga visade tydligt när easy at home var svagt
hoppas!
-
Ja det är något väldigt svagt, syns såklart lite bättre i verkligheten, men är osäker på om det är grått eller lätt rosa.. Måste nog åka och köpa ett gäng olika tester ikväll! Jag och maken ska åka iväg imorgon och bo på hotell över helgen. Så min enda ?morot? vid negativa tester har varit att jag i så fall får ta något glas bubbel i helgen men det vill jag uppenbarligen inte göra om det är något på gång🙈Zozoi skrev 2025-03-13 10:32:20 följande:Jag ser också en svag svag skugga 🙈 Hoppas så att det är ett plus! Avvakta någon dag innan du tar nytt, köp ett testa tidigt? 🤗 -
Jag väntar tills imorgon bitti för att få så tillförlitligt svar som möjligt men väntan känns evig..Zozoi skrev 2025-03-13 14:15:15 följande:Så spännande! Tänker du att du tar ett till test ikväll eller väntar du tills imorgon? ❤️ -
Zozoi skrev 2025-03-14 08:18:53 följande:Hur gick det? ❤️Hann inte ta ett nytt test för jag vaknade upp med mens inatt.. Så himla besviken.
För att ens kunna kontakta vården för utredning behöver vi försöka i 4 månader till (eftersom jag hade ett missfall i januari räknas inte tiden från när vi började försöka förra mars..) eller få ett till missfall. Just nu känns det som att vi kommer kasta in handduken och sluta försöka för jag orkar inte längre, vill bara känna mig som mig själv igen.
Men vi får väl se hur det känns om ett par dagar, när vi fått smälta och diskuterat igenom det.
Hur går det för dig?❤️