• Zozoi

BIM Mars 2025

Hej 🌸
    Jag tänker att jag ska hänga med er här inne också. Har varit med i några trådar bakåt. Jag och min sambo har försökt med syskon i över ett år nu. Vi tog hjälp för utredning privat för oron över att det verkar vara svårt att bli gravida igen. Utredningen visade inget direkt avvikande och vi har enligt gynläkaren goda chanser att bli gravida på egen hand.

Har min mens just nu och enligt app visar nästa mens 13/3. Beräknad ägglossning någon gång i slutet på februari.

Nu håller vi tummarna för massa fina plus i denna tråden 🙏

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi

• Zozoi
    AngieF skrev 2025-02-13 16:58:38 följande:

Jag hoppar också in från februari tråden! 

Jag (37) och min man (31) har försökt i typ ett år nu, första 3 månaderna tänkte vi ?händer det så händer det?. Sen började vi med ÄL stickor men då blev pressen för stor för min man att prestera när det var skarpt läge haha. Så augusti -24 körde vi första försöket med heminseminering och blev gravid direkt! Det slutade i ett MA i v12, det upptäcktes att det inte fanns ett foster och säcken hade slutat växa någon gång i v8. Sen kom mensen igång i december och jag blev återigen gravid. Men det slutade i ett tidigt missfall. Vi körde på direkt med ÄL stickor och tempning för första gången. Men jag fick min mens idag, första ?riktiga? mensen efter senaste missfallet, så kroppen kanske inte var redo än.. 

Nu hoppas vi verkligen på att det blir ett plus i mars (som faktiskt blir en bebis)! 

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 

Beklagar era missfall! 💔 Håller tummarna att ni snart får ett plus på stickan som resulterar i bebis 🙏

Heminseminering, vad är det? Aldrig hört om!

• Zozoi

Cykeldag 11 idag och funderar på att börja testa med ägglossningstest nu här i eftermiddag. Skippade testen förra månaden för att jag inte orkade och bara kände att det stressade mer. Men, jag är tillbaka där igen nu 😅

Egentligen inte beräknad ägglossning förrän 25-26 februari enligt app, men jag tror för säkerhets skull att jag börjar redan idag. BIM runt 13 mars 🥰

• Zozoi
    Elisand skrev 2025-02-19 17:22:26 följande:
    Testade du? 

Jag började testa för tre dagar sen och det är bara svaga, svaga streck här. Känns som att dagens var svagare än det för tre dagar sen till och med... Jag gissar att ägglossningen denna månad är längre fram än beräknat för enligt appar ska det ske imorgon. Premom har dock skjutit upp det till söndag. 

Jag tog ett test strax efter 16 i eftermiddags och det är ett streck, rätt tydligt streck ändå men inte lika starkt som kontrollstrecket. Får testa på här nu i dagarna och se om jag får ökning. 

Vore magiskt med ett plus i mars, hade varit en sån lycka och isåfall ett blivande efterlängtat syskon till vår 4 åring 🥺🤞❤️

• Zozoi
    Josiek6 skrev 2025-02-21 13:52:11 följande:

Jag hoppar också in i denna tråden. 

fick mens idag och känner mig så deppig. Jag är snart 38 år och min sambo snart 48. i april har vi försökt i två år och har haft två missfall. Det senaste i juni förra året. 

vi kanske kommer att få hjälp med ivf men det är ju inget som garanterar att man inte kommer få missfall igen. Det måste gå ett år från senaste missfallet säger vården. De har inte hittat något fel på någon av oss men varför blir det ingenting? Jag känner sådan hopplöshet. Jag har börjat snusa igen och undrar, hur mycket tror ni det påverkar att kunna bli gravid? Jag vet att jag borde sluta men det är så jäkla svårt. Självklart skulle jag sluta direkt om jag blir gravid. 

Usch, tänk om jag aldrig kommer att få ett barn 😩

Vill börja med att skicka en styrkekram till dig, ni har kämpat länge! Beklagar även era missfall 💔

Jag vill bara säga att jag snusar också och har funderat på exakt samma sak faktiskt, men det är riktigt svårt att sluta tycker jag. När jag blev gravid med vårt barn så slutade jag direkt såklart och det var inte alls svårt, men då hade man ju också en riktig anledning till att sluta. Tycker det är svårt nu rent mentalt att sluta för att man (kanske?) blir gravid snart. Det är säkert helt fel och jättekonstigt tankesätt men det är lite så jag känner. Du kanske förstår och känner igen dig i hur jag tänker.

Någon annan här inne som har koll på hur pass dåligt det är för chanserna att bli gravid, när man snusar? 

Vi har försökt i 1,5 år med syskon nu. Jag hoppas verkligen det är vår tur snart. Vill bara önska ert stort lycka till! 🙏

• Zozoi

Sakta men säkert ökning på LH-testerna nu, lite oklart exakt när ägglossning ska ske eftersom min cykel diffar några dagar varje månad. Mest troligt att ägglossning sker om några dagar dvs lite senare i veckan. Jag fortsätter snällt att fortsätta testa och vi myser på minst varannan dag 🙏❤️

• Zozoi
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-24 06:50:15 följande:

Vi är ute innan vi var inne, mensen kom 6dpo 😭

Är inte stressad att bli gravid, men över att kunna bli det igen. Det går ju inte bli gravid med en lutealfas på fem dagar. 
    Är bara andra mensen efter första barnet och förses ägglossning, så hoppas det ska reda upp sig efter några cykler: Någon som haft kort lutealfas när mensen kom tillbaka? 

Stannar och hejar på er 🥳 Hoppas få se maasassor av plus i tråden 🙏

Så tråkigt ❤️????? Hoppas på er tur nästa gång 🙏

Nu minns jag inte hur det var för mig när min mens var tillbaks efter mitt barn men det låter mest troligt att den inte har hunnit balansera upp sig riktigt än. Det kan nog ta några cykler innan mensen är som vanligt igen. 
  • Zozoi
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-24 17:40:32 följande:

Håller tummarna för er som håll på ett tag och extra på dem som försöker med första eller haft en förlust efter plus 🙏❤️
    Vi är okej med mens än så länge, men den får gärna komma lite längre efter äl än fem dagar! Tror det säkert är vanligt att första cyklerna är lite upp och ned, det är ju långt från alla som testar för äl och loggar från början. Jag får kanske bara låta tiden utvisa hur kommande cykler kommer se ut, men hade varit så skönt att veta att vi kommer att ha en ärlig chans att börja försöka ordentligt för syskon framåt våren 🥹

Håller tummarna att mars ger ert efterlängtade plus 🤞🍀🙏

Förstår att det hade varit skönt att hitta sin cykel och lära känna den igen. Hoppas den rättar sig till snabbt så att du kan få känna dig trygg ❤️

Tack snälla för dina fina ord. Vi har försökt nu med syskon i 1,5 år och jag bröt ihop senast i förrgår framför mannen. Jag känner mig så uppgiven i denna resan men vissa dagar har jag verkligen ett stort hopp och tro att det snart blir våran tur. Allas resa är unik och precis lika viktig. 

Jag hoppas som du att det blir vår tur nu 🥺

• Zozoi
    Josiek6 skrev 2025-02-26 16:40:47 följande:
    Dag 3 snusfri 🙌 förutom att jag håller på att brinna upp av irritation går det bra. 
    jag tänker så också hela tiden. Så fort jag ammat klart ska jag ge mig snus 😂 
    Fan vad grym du är! Önskar jag vore lika duktig. Har tänkt tanken men inte kommit till skott än. Siktar på måndag 😂
  • Zozoi

Nu väntar den långa väntan till BIM, hoppas på att bli överraskad i mars av att inte mensen dyker upp 🥺❤️

Svar på tråden BIM Mars 2025