Inlägg från: Palettbladet25 |Visa alla inlägg
  • Palettbladet25

BIM Mars 2025

Hej på er, jag behöver hjälp att tolka min påbörjade graf.. första månaden jag tempar så kan ske inte så lätt att tyda ännu (ägglossningstrecket är ju tex bara vad ?flo? tror). jag har varit förkyld denna månad så särmärke att det inte blir någon, vilket kan vara fallet. 

Har haft älsmärtor sen den 14/2 till den 19/2, haft äggliknande flyt sen den 14e också, hade typ peak på ?smärtan? den 18e på kvällen. Har tagit ältester men bytt till rfsu 

• Palettbladet25
    Palettbladet25 skrev 2025-02-22 08:48:34 följande:

Hej på er, jag behöver hjälp att tolka min påbörjade graf.. första månaden jag tempar så kan ske inte så lätt att tyda ännu (ägglossningstrecket är ju tex bara vad ?flo? tror). jag har varit förkyld denna månad så särmärke att det inte blir någon, vilket kan vara fallet. 

Har haft älsmärtor sen den 14/2 till den 19/2, haft äggliknande flyt sen den 14e också, hade typ peak på ?smärtan? den 18e på kvällen. Har tagit ältester men bytt till rfsu 

Råkade komma emot skicka 🤣

har bytt från rfsutester som inte gett så bra utslag som tidogare märken så bortser typ från dem tänker jag. Inget har blivit 100 positivt (kan ha missat pedalen med testningen eller så har det inte varit).
    kan man se något på min graf tycker ni? 

Om förkylningen inte påverkat så har jag bim den 2/3 typ.. 

Tack för hjälpen ❤️ 

• Palettbladet25
    Palettbladet25 skrev 2025-02-22 08:51:10 följande:

Råkade komma emot skicka 🤣

har bytt från rfsutester som inte gett så bra utslag som tidogare märken så bortser typ från dem tänker jag. Inget har blivit 100 positivt (kan ha missat pedalen med testningen eller så har det inte varit).
    kan man se något på min graf tycker ni? 

Om förkylningen inte påverkat så har jag bim den 2/3 typ.. 

Tack för hjälpen ❤️ 

• Palettbladet25
    Siripiri skrev 2025-02-22 17:09:15 följande:
    Jag skulle tolkat det som att du hade ÄL den 16de pga den låga tempen där sen den stadiga ökningen och en dipp på ÄL+4. Fick ofta den dippen på den dagen när vi försökte ☺️

Åh tack snälla du för bra svar, en hel vetenskap det här att lära sig o så är man helt själv 😫 tack ❤️
  • Palettbladet25

Lägger in mig i tråden också.. 

BIM
    1/3 5child
    1/3 Palettbladet25
    2/3 Annaalexandras
    3/3 Lorainza
    3/3 Tingeling
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
  • Palettbladet25
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-24 06:50:15 följande:

Vi är ute innan vi var inne, mensen kom 6dpo 😭

Är inte stressad att bli gravid, men över att kunna bli det igen. Det går ju inte bli gravid med en lutealfas på fem dagar. 
    Är bara andra mensen efter första barnet och förses ägglossning, så hoppas det ska reda upp sig efter några cykler: Någon som haft kort lutealfas när mensen kom tillbaka? 

Stannar och hejar på er 🥳 Hoppas få se maasassor av plus i tråden 🙏

Jag är typ i samma båt som du.. sedan mitt ma i oktober har jag haft en lugealfas på ca 10-11 dagar.. nu hade jag mens i början på feb och ägglossning verkar ha varit nångong mellan 16-19 feb (har inte lärt mig att läsa diagrammen över tempning ännu). har sedan igår mensvärk o värk i hela bäckenet =mens på väg. Vem lyckas ha mens två gånger på årets kortaste månad? Känner mig så trasig.. 
  • Palettbladet25
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-24 17:30:28 följande:

Håller tummarna att det är er månad! 10-11 dagar är ändå möjligt, även om det är åt det kortare hållet av vad som är okej ❤️ Jag hade 11-12 dagar innan sonen. Har ni barn innan? Om inte kan du försöka tjata på din vårdcentral att du vill kolla upp det + sköldkörteln för att förebygga missfall. 
    Kan tipsa om fertility friend, den ger ett kors som visar dagen för äl om man tempar så slipper man hitta det själv ☺️ 

Hoppas kroppen lurar dig och det är ett plus på väg istället för mens 🤞 Hade du längre lutealfas innan ma? Beklagar verkligen, hoppas ni får er regnbåge snart! Jag var knäckt efter ett ma innan första barnet, fick remiss till psykolog efter ett tag hos kurator. Var till stort stöd med oron när vi ett år senare blev gravida igen 🙏

Så fint, tack för pepp, verkligen 😭❤️❤️ 
    vi har två barn sen innan, födda 11 och 14 så hjälp lär jag inte få.. men funderar o kolla upp min nivåer, det borde man ju få.. 
    tack för tips, använder flo men den verkar inte som den bästa Appen..
    jag hann bara få en mens efter p-piller i augusti innan jag blev gravid så fick aldrig nån koll på faserna innan.. har ätit p-piller sen 2014.. kanske det blir bättre med tiden ❤️ hoppas på Oss alla  ❤️
  • Palettbladet25

Hallå, jag behöver också hjälp att tyda. Tror dock att jag är ute men hinner med en Bim till i nu i slutet på
    mars. Tog cb tedta tidigt digital i torsdags på eftermiddagsurin som visade neg. Fick beigerosa flygningar igår, idag är dem dock mörkröda så jag tänker att det är mens, vilket det mest troligt är Och att det drar igång ordentligt imorn. Har ju även mensvärk/öm i bäcken osv. 

Men tog ett test rfsu testa ofta (alltså inte tidigt) och jag tror också jag fått testögon eller ser ni ett miniotydligt streck? Hur känsliga är dessa om det gått någon minut över testtiden? Tog lite tid att fota 🤣

• Palettbladet25

Oroar mig för att testtiden gick över med kanske fem minuter.. hur känsliga är dem här testen rfsu för att avläsas inom tidsramen vet ni det? Vågar knappt ta ett cb imornbitti nu för är så orolig att det har blivit fel o det kommer va neg 😫 

• Palettbladet25
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-03-01 16:42:07 följande:
    Här ser jag ett sträck. Dessa är ju dessutom inte "känsliga" för hcg... nu efter mitt MA har ju dessa visat negativt först av alla tester medan typ apoteket hjärtats egna fortfarande visar positivt. Dvs att dessa behöver ganska hög hcg för att bli positiva. Prova med ett annat märke 💕
    Tack för ditt svar ❤️❤️
Svar på tråden BIM Mars 2025