BIM Mars 2025
ja jag har haft det med mina två första barn o tredje graviditeten (som inte gick vägen) men känna verkligen som mens o kan typ inte tro att detta skulle va sant.. men time will tell antar jag ..

Snälla säg att jag inte bara ser i syne 🙈
Hej!
jag plussade med rfsu svagt svagt (inte tidigt test) dagen efter tog jag på morgonen cb digital (testa tidigt) så den funkar att testa med. det är det testet som visar gravid/inte gravid, inte den med veckoindikator. Så orkar du inte vänta köp ett sånt! 😍 lycka till ❤️ p.s jag ser också ett svagt streck på ditt test!
Hej,
har också läst tråden lite på avstånd. Men hej 💕
Så fint att alla delar med sig, och grattis till er som plussat!
Jag tog gravtest i fredags (troligtvis äl+10) och hoppas ni kan hjälpa mig. Fotade testet, och eftersom jag tyckte mig ana ett streck så tog jag även ett digitalt - som var negativt. Har inte testat nåt mer, men tittade på bilden igen och ser verkligen ett litet streck. Eller är det endast önsketänkande? (idag bim-3)
Är på ÄL+4 idag med beräknad BIM 13-14. Väntar åtminstone till ÄL+10, alltså 11/3.
Men min temp fluktuerar så himla mycket, precis som förra cykeln (första månaden jag tempade), så har inga stora förhoppningar om att det blir något den här gången. Även om vi fick till bra försök runt ägglossning så känns det redan kört liksom..
Ska ta blodprov idag för att kolla östrogen och progesteron nivåer. Bokade privat för jag är orolig att mina två missfall och relativt korta lutealfas (11 dagar) beror på lågt progesteron. Men vill inte vänta på ett tredje missfall eller att det går 6 månader från senaste missfallet innan vården börjar utreda. Vi har försökt i ett år nu. Första månaderna körde vi bara oskyddat sen ordentliga försök i augusti (slutade i MA i v12) och december (tidigt MF i v5-6). Fyller 38 i sommar så börjar bli så himla stressad!!
Haha sorry för långa utlägget på en kort fråga..
Ja nu förstår jag.. får man typ hem ett testkit som man tar med sig till drop in?
kan man ta provet när man är gravid redan? Fåör det står om att man ska testa cd 19 eller något .. vet nån?
För progesteron så ta det 7-8 dagar efter ägglossning.
Om man har äl cd 14 så provtagning cd 21, annars utgå från din ägglossningsdag ☺️
Tack snälla du för bra svar. Då ska jag nog beställa hem.. tror du det blir bra med den som är ?östrogen och progesterontest??
❤️❤️❤️

stort grattis till er 🥰