• Elisand

BIM Mars 2025

Anonym (Ardna) skrev 2025-02-17 19:04:55 följande:
    Precis, lite beroende på test och person så ska de blir minst lika starka som kontrollstrecket. Jag får uppåt 1.5 med e@h men med rfsu blev det aldrig över 1.0 och hade cykler bekräftat med temp där det aldrig blev över 0.7. 
    Hoppas det blir tydligt för dig 😊🤞
    Tack!!! Känns så nytt. Tempar också denna månad så kanske får en bekräftelse sen med det också förhoppningsvis.. 
  • Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-19 17:11:31 följande:

Måste bara skriva av mig. Ångrar så att vi inte försökt på riktigt denna gången. Vi har en rädsla att första ägglossningen efter förlossningen ska ge ett dåligt ägg som slutar i missfall och vill göra allt vi kan för att undvika att gå igenom det igen. Så hade jag inte stått här med ånger att vi fega ur första försöket hade jag istället gått runt med ångest över att bli gravid men att det bara skulle sluta i missfall. 

Nu känns det som vi lika väl kan hoppa över nästa ägglossning också och hoppas på 2026 istället. Om ägglossning sker samma cd som denna cykeln så blir bf precis i juldagarna. Och hade vi redan vart igång och försökt så hade vi aldrig tvekat utan kört på. Men i och med att vi inte försökte denna ägglossning (utöver ett ovetande ligg tre dagar innan äl) så kanske vi kan vänta till nästa äl som borde ge bf månadsskiftet jan/feb om cykellängden håller sig. 

Kanske är det också en fördel för barnen att få en årgång mellan så att de får egna vänner?

Är så orimligt stressad att komma igång, precis som att det måste ta ett år för oss innan det går. Jag vet ju att även om det tagit tid för oss innan så kan det ju lika gärna ta sig på en gång och vi egentligen inte ens behöver stressa när vår bebis inte ens är ett halvår. 

Förlåt för att jag är otacksam som önskar syskon när jag vet att en del kämpar för att få sitt första barn. Jag hoppas extra på er ❤️

Jobbigt med massa tankar och frågetecken, alltid tufft när man inte vet vad som är "rätt" eller hur framtiden ska bli. 
    Vill inte ge några råd för jag uppfattar inte att det är något du frågar efter (eller?), men jag hoppas det klarnar hur ni vill göra så det känns bra för er! <3 

Tycker inte du ska be om ursäkt för att du önskar syskon heller, vi bär alla på vår egna längtan och den är lika valid hur som helst! Betyder inte att man är otacksam.
  • Elisand
    Zozoi skrev 2025-02-19 16:03:23 följande:

Cykeldag 11 idag och funderar på att börja testa med ägglossningstest nu här i eftermiddag. Skippade testen förra månaden för att jag inte orkade och bara kände att det stressade mer. Men, jag är tillbaka där igen nu 😅

Egentligen inte beräknad ägglossning förrän 25-26 februari enligt app, men jag tror för säkerhets skull att jag börjar redan idag. BIM runt 13 mars 🥰

Testade du? 

Jag började testa för tre dagar sen och det är bara svaga, svaga streck här. Känns som att dagens var svagare än det för tre dagar sen till och med... Jag gissar att ägglossningen denna månad är längre fram än beräknat för enligt appar ska det ske imorgon. Premom har dock skjutit upp det till söndag. 
  • Elisand

Jag brukar tempa runt kl.7 varje morgon. Vaknade 5.30 och tempade då för jag tänkte att det blir ju inte 3-4 h sömn emellan om jag lyckas somna om. Somnade om ganska snabbt och tempade nu när jag vaknade igen 8.30 men det är verkligen olika resultat.

kl.5.30 - 36.22
    kl.8.30 - 36.49

Kan jag lägga in något av resultaten även om det inte är den tiden jag brukar tempa? Ska jag ta typ medelvärdet av dem? Eller bara hoppa över dagens temp? 

• Elisand

Är det värt att ta ett till test ikväll eller tror ni att det ändå inte kommer ökat så mycket tills dess? 😅
    Äntligen börjat en ökning iaf..

Å

• Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-22 16:10:46 följande:
    Jag hade redan tagit ett till! Testar varje toa besök när jag sett en ökning. För mig är klockan 10-14 nästan alltid högst, medan morgon och kväll kan vara svagare trots starkt mitt på dagen. Kan vara värt att testa mycket och ofta en cykel för att se när det visar lättast för dig ☺️🥰 
    Okej, tack! Det är första gången jag använder test så känner mig verkligen helt ny. Ska testa när jag går på toa nästa gång! 😅❤️
  • Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-22 16:43:38 följande:
    Jag hoppas att du hittar din ökning. Vet att en del får starka på rfsu också men jag vet att jag fick aldrig superstarka med dem, men e@h får jag super tydligt svar med. 
    håller tummarna att detta är er cykel så du slipper bekymra dig om ägglossnkngstest 🤞🥰

Skillnaden e@h mot rfsu för mig 🙈
    Tog ett till nu men det va mycket svagare! Jag köpte gravidkollens, vet inte hur starka de är?
  • Elisand
    Enlite sladdis skrev 2025-02-23 07:39:35 följande:

Jag hoppar också gärna in här. Var med i feb tråden men min ägglossning är på ingång nu så blir Bim i mars istället.

Blev gravid och plussade i januari men det slutade i MA så fick ta tabletter 27/1. 

Testen har stegrat rejält nu i 36 timmar så tror det blir fullt utslag idag/ikväll. Vet att det kan ta tid att bli gravid igen. Men jag är såå glad att kroppen vill fungera igen !

Hur mår ni andra?

Välkommen! Beklagar missfallet <3 Vad skönt att kroppen verkar komma igång!

Jag väntar på ägglossning som verkar vara lite seg denna cykel. Har haft sån stark barnlängtan senaste dagarna och känner mig lite uppgiven att det aldrig ska gå, men jag kämpar på!!

• Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-24 11:00:05 följande:
    Håller tummarna att det är er tur nu ! 🙏🥰
    Tack ❤️ 
Svar på tråden BIM Mars 2025