• Elisand

BIM Mars 2025

Positivt ägglossningstest igår, fick feber inatt och nu ligger jag här sjuk :( Kommer det påverka tror ni när det var så nära inpå ägglossning? Vi hade mys igår. Har försökt googla lite om feber precis vid ägglossning kan typ göra att spermierna inte "vill" befrukta, men hittar inget. Tänker om ägget redan släppte innan febern kom, för annars vet jag ju att det kan påverka att ägglossningen blir senare.

Övertänker väl lite nu, men vill så gärna :( Man kan ju inte göra något åt saken ändå.

Jag som körde första cykeln med att tempa också för att kunna bekräfta, men nu kommer ju inte det gå...

• Elisand
    Juli1990 skrev 2025-02-25 20:26:49 följande:
    Vilken tid igår fick du positivt test? :)
    Kl.10 på morgonen!
  • Elisand
    drömmenomfamiljelivet skrev 2025-02-25 20:49:35 följande:

Har någon koll på om man kan få en LH ökning vid graviditet? vet inte om alla sett mitt tidigare inlägg men fick ett positivt gravtest i förrgår och ett negativt igår. Testade nu bara för skojs skull att ta ett äl test och om man jämför med det senaste jag tog för 3 dagar sedan så är det ändå en tydlig ökning! 

Jag har för mig att jag läst att man kan få det!
  • Elisand
    Eftersom min ägglossning kom sent så ändrar jag mig i BIM-listan. Är äl+3 idag, kommer nog börja testa typ äl+8 hehe

BIM-lista
    1/3 5child
    1/3 Palettbladet25
    2/3 Annaalexandras
    3/3 Aisof
    3/3 Lorainza
    3/3 Tingeling
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    6/3 Loppan2025
    6/3 Limandax 
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    11/3 Elisand
    12/3 elliibellii
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
  • Elisand
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-02-28 22:09:22 följande:

Hej hoppar in här. Plussade i december men blev konstaterad MA 31/1, skulle då ha varit i v.10 men den hade slutat att utvecklas redan i 5+5. Efter 3 doser cytotek och x antal uppföljningar på gyn har nu mitt hcg gått ned till 21 och idag fick jag blinkande gubbe på CB's ÄL tester så jag har ingen aning om när jag har BIm men kanske kan räkna ut det på ett ungefär när ägglossningen bekräftas. 

Fyller 36 i mars och har 5 barn i olika åldrar. 💕

Hej!
    Beklagar missfallet <3 
  • Elisand
    Juli1990 skrev 2025-03-02 20:26:49 följande:

Grattis till alla som plussat 😍. 

Håller tummarna för oss andra också! Även om jag själv känner mig skeptisk till att det blir något denna månaden :(. 
    En fråga, tidigare har jag tänkt att jag helst inte vill ha ett ?decemberbarn? på grund av ?synd om barnet/rs-virus etc? men nu känner jag nog att vi kommer köra på oavsett och se hur det blir, hur resonerar ni andra? ❤️

Tanken har slagit mig just kring rs och sjukdomstider med kring när jag skulle vilja att barnet kom, men sen vi började försöka så är nog de tankarna ganska sådär att - det blir bra när som helst, allt löser sig. <3 
    Vi är inne på 6e försöket och jag skulle inte vilja "missa" en månad av försök. För mig har barnaförsökandet ödmjukat mig ganska mycket kring önskningar överlag. Och idén om att man ska kunna kontrollera saker, för det går ju inte. 
  • Elisand
    Juli1990 skrev 2025-03-03 12:13:27 följande:

Ja men verkligen! Jag känner samma som dig ❤️. 

Man blir verkligen mer ödmjuk av hela situationen och eftersom vårt första barn blev till så enkelt trodde jag att jag kunde planera även andra, så har det inte varit med två missfall och nu flera försök utan resultat är jag väldigt ödmjuk. 
    När hade du BIM? Håller tummarna ❤️

Tack <3 Jag har bim 11/3, är på äl+6 idag. Men är så i känslan och rädslan just nu att det inte kommer gå för oss :( Trodde det skulle vara så lätt att bli gravid, för det är liksom det man (jag i alla fall) blir matad med hela tiden... Jag håller tummarna för oss alla! Och dig också även om du också kände dig lite skeptiskt inställd just nu <3 Har du bim snart?
  • Elisand
    Juli1990 skrev 2025-03-03 14:31:11 följande:

Tack själv <3. Ja men verkligen.. man blir ju matad av det från tidig ålder så det är rätt knäckande när det tar sån tid! :( 
    jag håller alla tummar jag kan!! 

Tror jag har BIM 13-14/3 om allt stämmer, så det är en lång väntan kvar. Har bestämt mig för att inte ta test denna gång innan, blir så oroligt besviken av att se ett blankt test! 

Åh, samma här och skulle nog också vilja vänta med att testa egentligen. Besvikelsen blir så stor!
    Men, vi ska hälsa på min familj i helgen och de bor jättelångt bort så kommer nog ändå ta ett tidigt test på fredag för OM jag är gravid skulle det vara så kul att kunna berätta det för mina systrar i person.
  • Elisand

Tog ett testa tidigt nyss, äl+10 idag. Så osäker på om jag hittar på att det finns en skugga av ett andra streck? Ser ni något?

• Elisand

Okej, nu några timmar senare är det totalt helt blankt, så tror nog jag såg i syne. Känns lite som hoppet är ute då med andra ord :(

• Elisand

Fick mens i helgen, så hoppar över till bim-tråden för april! Lycka till alla som fortfarande väntar på plus <3

• Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-11 17:32:48 följande:
    Hoppas verkligen det är er tur snart 🙏 varje dag är en dag närmare plusset ❤️
    tack! <3 
  • Elisand
    Juli1990 skrev 2025-03-14 09:51:08 följande:

jag är så enormt chockad och glad!! ❤️ men också orolig För om det vill stanna denna gång! 

Kämpa på alla som försöker! jag tänker på er och vet hur otroligt jobbigt det är att få mens månad efter månad, speciellt efter att ha gått igenom missfall/ma! ❤️

tänkte att jag skulle kolla in här för jag är så nyfiken på hur det går för alla och åh vad glad jag blir för din skull!!! <3 hoppas och håller tummarna att det stannar!!!
    LokaHallon88 skrev 2025-03-14 11:39:34 följande:
    Jag tog ett test i tisdags, dagen före beräknad mens (ÄL+11) och det var tokblankt. Jag antog då som varje månad att det inte blev något.
    Min mens kom aldrig i onsdags, och inte igår heller så nu tog jag ett test idag, alltså fredag vid lunchtid (ÄL+14) och hör och häpna så dök det upp en svagt streck.
    Jag tog då ett till test för att dubbelkolla och det dök upp ett svagt streck där också.
    Jag och min man har försökt bli gravida sen september 2022, alltså i ca 2,5 år...(är 37 år).
    Är jag verkligen gravid??? Bifogar bilder!

Grattis! Det är ju tydliga streck!! <3
  • Elisand
    zebrans skrev 2025-03-16 20:26:40 följande:
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-16 20:21:36 följande:
    Hoppas 🤞 men det är svårt med bildkvaliteten här, syns det på bild på familjeliv lär det vara tydligt i verkligheten 😂
    Har en utan blixt också. Fotat med en tegelsten, skulle man kunna tro 🤣
    Jag ser ett svagt streck! Hoppas det blir starkare!!
Svar på tråden BIM Mars 2025