Elisand skrev 2025-02-19 17:18:55 följande:
Jobbigt med massa tankar och frågetecken, alltid tufft när man inte vet vad som är "rätt" eller hur framtiden ska bli.
Vill inte ge några råd för jag uppfattar inte att det är något du frågar efter (eller?), men jag hoppas det klarnar hur ni vill göra så det känns bra för er! <3
Tycker inte du ska be om ursäkt för att du önskar syskon heller, vi bär alla på vår egna längtan och den är lika valid hur som helst! Betyder inte att man är otacksam.
Tack! Jag vet ju att även om vi skulle få syskon så tar vi ju inte chansen från någon annan ❤️
Jag önskar så att jag kunde vara avslappnad till det hela. Men är så beredd på att det kan ta tid igen även om de aldrig hittade någon orsak till att det tagit tid tidigare. En del är rädsla att vi med tiden vi försöker ska fokusera för mycket på det och ta dyrbar tid av vår sons uppväxt.
Egentligen var vår plan att låta cykeln komma igång så att jag kunde ta en del blodprov och gå på gynundersökning för att se att allt är som det ska innan vi försöker.
Under de två åren vi försökte med första läste jag alldeles för mycket och blir stressad av att inte ha koll på varje mm av kroppen. I samband med det missfall vi hade under tiden vi försökte upptäcktes en cysta som opererades bort tsms med större delen av min vänstra äggstock, vilket ledde till att jag har nedsatt äggreserv.
Har blodprov bokade nu när jag vet var i cykeln och ska försöka vila i att jag snart har mer koll på hur läget ser ut. Har också gått bananas på amazon och köpt hem lh test och graviditetstest i orimliga mängder 🙈