• Juli1990

BIM Mars 2025

Zozoi skrev 2025-03-05 07:37:38 följande:

Alla ni som har BIM runt 13-14 som mig, när tänker ni börja testa? 🥰

Har bim 13-14/3 och har tänkt hålla mig till mensen kommer dvs kommer mensen inte tar jag test. Orkar inte med besvikelsen igen av ett blankt test. Såklart blir ju mensen också en besvikelse, men ska försöka hålla mig till min plan! 
  • Juli1990
    Anonym (blomman) skrev 2025-03-06 16:46:04 följande:

Och nu kom mensen precis enligt beräknad dag. Krävdes väl bara slöseri innan idag av ett graviditetstest innan den bestämde sig för att komma 😅

Men åh, så nedstämd!! Drömmen om barn 2025 är nu borta. Tårarna rinner. Nya tag till 2026. Vi funderar nämligen på att ta en till två månaders paus, för att vi funderat på de här med att inte ha ?decemberbarn?, fylla år mitt i julen och sådär. Men de kanske är ?dumt? tänkt av oss? Ska man fortsätta försöka? Hur tänker ni andra?

Sen börjar det närma sig ett års försök för vår del, tänkte då ta kontakt med vården för hjälp. Vart vänder man sig? Till sin närmsta barnmorskemottagning? Är inte riktigt dags än men snart.

Förstår din känsla och hur ledsen du blir ❤️. Kan så relatera! :( 
    nya tag!! 

Jag har också haft dom funderingarna om decemberbarn men om mensen kommer nästa vecka har vi ändå bestämt oss för att köra på utan uppehåll! 

• Juli1990
    Elisand skrev 2025-03-07 08:02:38 följande:

Okej, nu några timmar senare är det totalt helt blankt, så tror nog jag såg i syne. Känns lite som hoppet är ute då med andra ord :(

Det är absolut inte kört utan tänk på att det fortfarande är tidigt ❤️. 
  • Juli1990
    Rumpetrollet skrev 2025-03-08 09:06:39 följande:

Tog precis ett negativt test på BIM-1. Jag blir så ledsen för det känns så tröstlöst. Kommer det någonsin att gå? 
    Börjar närma oss 2-års strecket i hur länge vi har försökt få ett syskon till våran son. Har haft 2 MA det första året, men nu snart ett år med blanka tester. Finns det nåt hopp? 
    Vi är båda 34 år. 

Åh jag lider och känner så med dig ❤️. Hur gammal är er son? Vår dotter fyller 3 år i maj och jag fick först ett missfall i december 23 och sen ett ma I september 24. Försökt sen skrapning i november men inget händer.. blir så ledsen och stressad. Har ni funderat på att söka privat och göra ivf? vi båda fyller 35 i vår/sommar! 
  • Juli1990
    Rumpetrollet skrev 2025-03-08 11:54:42 följande:
    Han har nyss fyllt 3. Förstår det, är en jäkla pers det här med att försöka och försöka. 
    Vi kommer få göra en fertilitetsutredning via regionen i maj om inget hänt då och sen har vi pratat om att sätta nån form av tidsgräns på hur länge till vi ska försöka innan vi överväger ivf. Men tror inte vi kommer palla mer än max ett år till. Det tär på en en del när det känns som att man aldrig kommer närmare. 
    Skönt att ni får en utredning, då gör man ju något i rätt riktning! låter bra att sätta en gräns. överväger också att fundera i dom banorna men kommer nog inte orka ett år till alltså :(. 
  • Juli1990
    Rumpetrollet skrev 2025-03-09 22:37:00 följande:
    Ja, men det känns skönt. Även om jag inte tror att den kommer visa nåt. 
    Nej, men kan förstå det också. Vet inte om vi kommer orka så länge heller. Tänker att man får väga vad fortsatta försök gör med psyke och relation kontra kostnad och annat som kommer med ivf. Men kan ju lätt vara värt pengarna om man kommer därifrån med både barn och psyket i behåll. 

Jag förstår. Hur gjorde ni för att få en fertilitetsutredning? 

Företår det! Man får ju verkligen väga in kostnad och hur relationen mår samt psyke. Inte lätt detta :(. 

• Juli1990
    Rumpetrollet skrev 2025-03-10 13:21:46 följande:
    Vi har inte en inbokad utredning än, men har kollat av riktlinjerna med dem och när det gått ett år sedan senast jag var gravid så får man göra utredning via dem, så då bara ringer man dit och bokar (säkert lite väntetid på det också). Sen får man ju inte ivf om man vill gå vidare med det, utan då måste man ju gå privat.

Jag förstår! Vilken region bor du i? 

Jag kontaktade precis en privat klinik nu för att se hur väntetiderna ser ut etc, fick bra bemötande. Får se om vi går vidare med utredning där igenom. 

• Juli1990
    Elisand skrev 2025-03-11 11:24:02 följande:

Fick mens i helgen, så hoppar över till bim-tråden för april! Lycka till alla som fortfarande väntar på plus <3

Kämpa på! ❤️ 
    Jag tror min mens kommer imorgon eller torsdag, har mycket mensvärk så vi lär ses i nästa tråd! Är 99% säker på att mensen kommer och jag inte är gravid :(. 

Kontaktade en privat IVF-klinik idag, så får vi se hur vi hanterar detta framåt. 

• Juli1990

Jag är så nervös, BIM idag och ingen mens ännu, dock haft rätt mycket mensvärk sen i tisdags och innan dess flera dagar av molande. Min ena app säger BIM imorgon men brukar aldrig ha så lång cykel (30 dagar), så vi får se om mensen dyker upp ikväll/natt/imorgon, annars ska jag nog våga mig på ett test imorgon efter lunch. så nervöst och har blivit så nedslagen av negativa test innan :(. 

• Juli1990

jag är så enormt chockad och glad!! ❤️ men också orolig För om det vill stanna denna gång! 

Kämpa på alla som försöker! jag tänker på er och vet hur otroligt jobbigt det är att få mens månad efter månad, speciellt efter att ha gått igenom missfall/ma! ❤️

• Juli1990
    Elisand skrev 2025-03-14 11:50:33 följande:
    tänkte att jag skulle kolla in här för jag är så nyfiken på hur det går för alla och åh vad glad jag blir för din skull!!! <3 hoppas och håller tummarna att det stannar!!!
    LokaHallon88 skrev 2025-03-14 11:39:34 följande:
    Jag tog ett test i tisdags, dagen före beräknad mens (ÄL+11) och det var tokblankt. Jag antog då som varje månad att det inte blev något.
    Min mens kom aldrig i onsdags, och inte igår heller så nu tog jag ett test idag, alltså fredag vid lunchtid (ÄL+14) och hör och häpna så dök det upp en svagt streck.
    Jag tog då ett till test för att dubbelkolla och det dök upp ett svagt streck där också.
    Jag och min man har försökt bli gravida sen september 2022, alltså i ca 2,5 år...(är 37 år).
    Är jag verkligen gravid??? Bifogar bilder!

Grattis! Det är ju tydliga streck!! <3
    Tack så jättemycket ❤️. Vad glad jag blir! Lycka till, hoppas det tar sig för dig nästa månad 🥰✨
  • Juli1990
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-03-14 12:00:18 följande:
    Åååå grattis!!
    Tack snälla ❤️
  • Juli1990

Är på dag 20 efter ÄL, hur starkt kan gravtest bli? ska man bli orolig om testerna inte blir starkare än så här? 

Svar på tråden BIM Mars 2025