• Anonym (K)

Tycker inte om sambons barn

Anonym (Hott och flott) skrev 2025-02-11 17:26:49 följande:

Självfallet träffade jag dem innan jag flyttade in. Men de artigare sidor jag såg då är minst sagt ersatta med vardagsgnäll och gnat. Jag uppfattar det inte som att min sambo på något sätt skämmer bort dem eller tillåter dem bete hur som helst, men de har stark vilja. 

Jag försöker på alla sätt att vara trevlig och tillmötesgående. Men jag konstaterar att tonåringar - iaf I Sverige - är rätt odrägliga. Och det känns jobbigt. Jag tänker absolut inte flytta ifrån mannen jag älskar men hur fasen ska man lösa det? Jag kan ju knappast lägga mig i hur de uppfostras av sin mamma. Vet inte hur de får bete sig när de bor hos henne, men gissar att det skiljer sig.

Hur menar du att svenska tonåringar är odrägliga? Vilka nationaliteter av tonåringar har du bott tillsammans med tidigare? Mina tonåringar är svenska och inte det minsta odrägliga utan bra på alla sätt.

Det är din partner som har ansvaret för hur han uppfostrat dom.
  • Anonym (K)
    Anonym (Less) skrev 2025-02-13 07:11:21 följande:
    Så får vi nog agree to disagree.

Bara tanken på att min pojkvän jag hade när jag gick på gymnasiet skulle bo varannan vecka hade fått mig att undra om allting stod rätt till i mognadsprocessen med honom?
    Fast människor är ju olika, det behöver du kunna tänka dig? Dom vänner jag hade med skilda föräldrar bodde fast hos en av föräldrarna som tonåringar ja, men olika som sagt.
  • Anonym (K)

Bra tips från MammuMu där. 

Ts, som mammamu skrev, prata med dom som vuxna, mina tonåringar irriterar sig ändlöst på när dom blir behandlade som barn. Dom är utsatta för hormon-bombardemang utan dess like, för vissa märks det mer än andra. Mkt drastiska reaktioner och känslor. Jag gillar tonåringar, dom kan ha tonvis av attityd men är rätt små därunder egentligen, som högljudda valpar. När dom har förtroende för en så får man se hela bilden. Prata med dom om du blir insläppt, visa intresse för deras tankar.

Svar på tråden Tycker inte om sambons barn