• Anonym (Taskigt)

Han vägrar vabba

Anonym (Panik) skrev 2025-02-11 19:23:53 följande:
    Han vägrar vabba

Jag har en jätteviktig läkartid i morgon och barnet har blivit sjuk. Det är egentligen min vecka, men jag bad pappan hjälpa till, men han vägrar. Nu vet jag inte alls vad jag ska göra, jag har ingen som kan hjälpa och jag måste gå på tiden. Han gör det bara för att jävlas. Snälla någon med råd? någon som vet om sjukhus kan ha möjlighet att passa den stunden?

Vad taskigt av pappan. Tycker också han borde ställa upp. Hur gammalt är barnet? Kan du ha barnet i vagnen under tiden med en flaska eller något annat lugnande? Kanske ge alvedon innan. Åk i förväg, gör det mysigt i vagnen med flaska, försök somna? Men klart om det är röntgen eller liknande blir det ju jättesvårt! Hade i så fall vara bra om en sköterska eller någon kunde passa barnet under tiden men svårt att tro?
  • Anonym (Taskigt)

Jag har i nödsituationer tagit med min bebis faktiskt. Gjort som jag skrev ovan. Han har hållit sig lugn. Då har det varit samtal, undersökning osv. Sagt att kunde tyvärr inte hitta barnvakt idag men detta får gå ändå.

• Anonym (Taskigt)

Ts, jag håller med dig helt och hållet och pappan borde verkligen ställa upp. Jag menar ni har barn tillsammans! Och är barnets mamma och pappa!  Inte varje dag liksom, och det är hans barn ocskå. Hade ni fortfarande varit ihop så hade han ändå behövt ställa upp.

Jag tycker att han borde hjälpa oavsett om det är med kort varsel men, nästa gång kan vara bra att prata med pappan kanske ett tag innan dagen före besöket? Eftersom det ju är så pass viktigt och allvarligt för din hälsa. Jag hoppas det löser sig.

• Anonym (Taskigt)
    NinniQX skrev 2025-02-11 23:57:04 följande:

Tråkigt att pappan inhe kan ställa upp. Då vet du det tillsammans nästa gång han behöver hjälp. Men, du måste ju ha någon i din närhet som kan hjälpa till i 2 timmar. Vänner, syskon, föräldrar eller barnens farmor och farfar, grannar?

Håller med. Men tyvärr så har inte alla det så.
  • Anonym (Taskigt)
    Anonym (J) skrev 2025-02-11 22:06:12 följande:

Är det ett pre-op besök inför operation bör det gå bra att ha med barnet.
    Jag ver inte varför barnet inte kan vara ensam hemma. Diagnoser? Separationsångest? Rädsla?
    Det borde ändå kunna gå att barnet sitter med ipad/telefon i väntrummet när du undersöks/har samtal.
    Fungerar förstås inte vid vattkoppor eller kräksjuka.

Precis. Följa med. Underhållas bara. Så hade jag gjort. Enda jag kan tänka mig bar et ej får vara bredvid mamma är röntgen. 
Svar på tråden Han vägrar vabba