• Anonym (Panik)

Han vägrar vabba

Jag har en jätteviktig läkartid i morgon och barnet har blivit sjuk. Det är egentligen min vecka, men jag bad pappan hjälpa till, men han vägrar. Nu vet jag inte alls vad jag ska göra, jag har ingen som kan hjälpa och jag måste gå på tiden. Han gör det bara för att jävlas. Snälla någon med råd? någon som vet om sjukhus kan ha möjlighet att passa den stunden?

• Svar på tråden Han vägrar vabba
  • Anonym

Erbjud dig att kompensera det han förlorar på att ta hand om barnet?

• Anonym (Panik)
    Anonym skrev 2025-02-11 19:35:15 följande:

Erbjud dig att kompensera det han förlorar på att ta hand om barnet?

Han kan tom jobba hemifrån om han absolut inte kan vabba och är höginkomsttagare, medan jag är sjukskriven. Jag tänker inte betala honom för att ta hand om sitt eget barn. 
  • Tow2Mater

Finns det någon granne i huset som ar hemma? Fråga dem.

Annan släkt, kompis som inte jobbar, en ungdom från lokal hogskola/gymnasium du kan betal att folja med ett par timmar. Tycker nog inte vårdpersonalen ska tvingas rycka in när det går att hitta annan barnvakt.

• Anonym (Panik)
    Tow2Mater skrev 2025-02-11 19:38:55 följande:

Finns det någon granne i huset som ar hemma? Fråga dem.

Annan släkt, kompis som inte jobbar, en ungdom från lokal hogskola/gymnasium du kan betal att folja med ett par timmar. Tycker nog inte vårdpersonalen ska tvingas rycka in när det går att hitta annan barnvakt.

Nej, känner ingen här och det är redan i morgonbitti. Alla jag känner bor över en timmes resa härifrån och ingen kan hjälpa till.
  • Anonym (Taskigt)
    Anonym (Panik) skrev 2025-02-11 19:23:53 följande:
    Han vägrar vabba

Jag har en jätteviktig läkartid i morgon och barnet har blivit sjuk. Det är egentligen min vecka, men jag bad pappan hjälpa till, men han vägrar. Nu vet jag inte alls vad jag ska göra, jag har ingen som kan hjälpa och jag måste gå på tiden. Han gör det bara för att jävlas. Snälla någon med råd? någon som vet om sjukhus kan ha möjlighet att passa den stunden?

Vad taskigt av pappan. Tycker också han borde ställa upp. Hur gammalt är barnet? Kan du ha barnet i vagnen under tiden med en flaska eller något annat lugnande? Kanske ge alvedon innan. Åk i förväg, gör det mysigt i vagnen med flaska, försök somna? Men klart om det är röntgen eller liknande blir det ju jättesvårt! Hade i så fall vara bra om en sköterska eller någon kunde passa barnet under tiden men svårt att tro?
  • Anonym (Taskigt)

Jag har i nödsituationer tagit med min bebis faktiskt. Gjort som jag skrev ovan. Han har hållit sig lugn. Då har det varit samtal, undersökning osv. Sagt att kunde tyvärr inte hitta barnvakt idag men detta får gå ändå.

• Anonym (Panik)
    Anonym (Taskigt) skrev 2025-02-11 19:41:42 följande:
    Vad taskigt av pappan. Tycker också han borde ställa upp. Hur gammalt är barnet? Kan du ha barnet i vagnen under tiden med en flaska eller något annat lugnande? Kanske ge alvedon innan. Åk i förväg, gör det mysigt i vagnen med flaska, försök somna? Men klart om det är röntgen eller liknande blir det ju jättesvårt! Hade i så fall vara bra om en sköterska eller någon kunde passa barnet under tiden men svårt att tro?
    Det är flera undersökningar och beräknas ta minst två timmar. Barnet är i lågstadieålder och kan inte lämnas ensam hemma.
  • Anonym
    Anonym (Panik) skrev 2025-02-11 19:38:02 följande:
    Han kan tom jobba hemifrån om han absolut inte kan vabba och är höginkomsttagare, medan jag är sjukskriven. Jag tänker inte betala honom för att ta hand om sitt eget barn. 
    Om du inte kan tänka dig att kompensera honom för din livsviktiga läkartid så undrar man ju hur viktig den egentligen är.
  • Anonym (Panik)
    Anonym skrev 2025-02-11 19:45:00 följande:
    Om du inte kan tänka dig att kompensera honom för din livsviktiga läkartid så undrar man ju hur viktig den egentligen är.
    Den är bokstavligen livsviktig. Vad är rimligheten i att behöva kompensera sitt barns förälder för att han tar hand om sitt barn? Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag haft barnen på hans veckor för han skulle ut med kompisar etc etc.
  • Anonym (N)

Fick du tiden till detta nyligen i sista minut? Har du vetat länge om denna tid så har du ju ändå haft tid att försöka hitta någon annan barnvakt. 

Svar på tråden Han vägrar vabba