• Anonym (stor)

Känner ni honom inuti

Jag har alltid varit ganska trång och känt mannen inuti. När jag sätter i mitt finger så känner jag fortfarande att jag kan spänna muskeln hårt och slappna av, vilket betyder att jag inte är alldeles förslappad därnere. Är 50+ och har fött barn. Min man säger att han inte känner någonting när jag är för blöt därnere och jag känner inte heller något då. Liksom ingen friktion. Försöker spänna mig, men han känner ändå inget. Då är det också svårt att få orgasm. Känner ni alltid mycket när han är i er? Min partner har ändå ganska stor.

• Svar på tråden Känner ni honom inuti
  • Anonym (stor)
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-12 15:51:37 följande:

Vi har exakt samma problem. Jag säger problem för det förstör sexlivet att ständigt bli för våt så han slaknar och jag känner ingrnting 

Ja jag tycker synd om min partner för att han inte tycker att det känns så mycket hur mycket jag än spänner mina muskler.

Ni som skriver andra inlägg än vad som kan vara till hjälp för mig kan sluta skriva.

Jag ville bara veta om jag är ensam om mitt problem, men det var jag inte tur nog. Man skulle varit en torris istället haha.
  • Anonym (stor)
    Anonym (M) skrev 2025-02-12 16:05:41 följande:

Förstår inte helt. Han känner inget men känner du honom? Eller känner du knappt heller?

Varken han eller jag känner så mycket pga att jag är för våt. I början när jag inte är lika våt så är det mycket bättre, men iom jag blir våt så snabbt så förstörs det ganska snabbt igen. Hade inte dessa problem tidigare i relationer eller när jag var yngre. Trodde att man skulle bli torr när man kom i klimakteriet, men jag är tvärtom.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (M)
    Anonym (stor) skrev 2025-02-12 16:13:53 följande:
    Varken han eller jag känner så mycket pga att jag är för våt. I början när jag inte är lika våt så är det mycket bättre, men iom jag blir våt så snabbt så förstörs det ganska snabbt igen. Hade inte dessa problem tidigare i relationer eller när jag var yngre. Trodde att man skulle bli torr när man kom i klimakteriet, men jag är tvärtom.
    Ja då har ni problem. Ingen aning om hur ni ska kunna gå vidare. Urolog kanske är bra att prata med?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Zoegazz

Noterat ett mönster i att när det gäller trådar om kvinnors underliv MÅSTE det vara en helst kåt man bakom. Jag tror det är väldigt vanligt att kvinnor undrar om deras underliv förändrats efter barnafödande eller bara ålder, jag själv skrev en sådan tråd för något år sen och fick samma svar. Att det måste vara ett skämt ungefär. Som att man inte får tycka något negativt om kvinnors underlig eller sitt eget för den delen. Har inte vi rätt till ett bra sexliv? Det finns faktiskt de som efter förlossning eller inte ens fött barn för den delen som blir ?för? blöta så friktion saknas, eller där muskulaturen inte fungerar av någon anledning. Precis som mäns penisar är olika är kvinnors underliv det och det måste få diskuteras. Snacka om att förstöra någons tråd när man spammar likt en del ovan. Bara håll er ifrån om ni inte kan hålla er till ämnet. 

• Anonym (i)

För mig hjälpte det med knipövningar åtminstone för mannens känsel. Jag märker ingen skillnad i känsel direkt. Men som jag förstått det så är det normalt att man inte har så mycket känsel i slidan, inte så mycket känselkroppar. Vissa ställningar kan hjälpa trycka på punkter där man har mer känsel. Och en större penis trycker mer än en liten. Min upplevelse.

• Anonym (Anna)

Jag har samma problem. Använder ibland sådana skumtamponger som man kan ha vid mens. De suger åtminstone upp lite grann. 

• Tyra myra

Självklar måste även kvinnor få svar på sina undringar angående sina sexliv. Jag såg inget trollaktigt alls i TS fråga, men jag kanske inte har de rätta glasögonen på.

Mitt svar är som följer
    Vi kvinnor förändras alla med åldern, även därnere.  Har vi fött barn är oftast förändringarna större. Vår känslighet påverkas också på samma sätt som även männens känslighet minskar där nere.

Det är med andra ord helt normalt och vi får anpassa oss efter detta.

Viktigast för oss i din ålder är att se till att våra slemhinnor mår bra och inte blir torra. Något du verkar ha lyckats bra med. Att fortsätta med knipövningar är också väldigt bra.

Kort sagt behöver du inte oroa dig.  Allt är normalt för både dig och din man, ni får anpassa er.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Hm)
    Anonym (stor) skrev 2025-02-12 16:12:07 följande:
    Ja jag tycker synd om min partner för att han inte tycker att det känns så mycket hur mycket jag än spänner mina muskler.

Ni som skriver andra inlägg än vad som kan vara till hjälp för mig kan sluta skriva.

Jag ville bara veta om jag är ensam om mitt problem, men det var jag inte tur nog. Man skulle varit en torris istället haha.
    Jag förstår inte riktigt alla konstiga kommentarer du får. Det är långt ifrån första gången en kvinna tar upp det här ämnet. Långt ifrån: finns säkert över 10-15 trådar efter en snabb googling. jag har lusläst dom alla men aldrig hittat någon lösning på problemet tyvärr. Mitt började runt 30 och är nu, efter sista barnet, helt extremt. det går Max 4 minuter av penetrerande sex innan det nästan rinner. Även varit hos gyn men får bara höra ?använd handduk?. Ja för det har jag inte tänkt På liksom 
  • burleskburkläsk

Då har han sämre känsel i sitt könsorgan.
    Borde han kanske kolla upp.

Om han är stor och du inte är slapp...han måste ha noll känsel för det låter så dumt.

Tror snarare att han inte är så sugen.

Gör "tusen nålar" på falukorven och se ifalo han känner det.

• Liberté
    burleskburkläsk skrev 2025-02-13 00:29:25 följande:

Då har han sämre känsel i sitt könsorgan.
    Borde han kanske kolla upp.

Om han är stor och du inte är slapp...han måste ha noll känsel för det låter så dumt.

Tror snarare att han inte är så sugen.

Gör "tusen nålar" på falukorven och se ifalo han känner det.

Total idioti som bortser allt som tidigare skrivits. 
    Kanske du ska försöka blanda ihop saker du drar ur rumpan och presenterar som fakta mot vad folk faktiskt skriver samt de problem som kan uppstå vid klimakteriet ?
  • burleskburkläsk
    Liberté skrev 2025-02-14 22:14:53 följande:
    Total idioti som bortser allt som tidigare skrivits. 
    Kanske du ska försöka blanda ihop saker du drar ur rumpan och presenterar som fakta mot vad folk faktiskt skriver samt de problem som kan uppstå vid klimakteriet ?
    Jag svarade trådstartaren, det var dumt att inte läsa vidare vad folk skrivit och tänkte inte en sekund på klimakteriet.

Jag gjorde bort mig.

Tack för ditt svar.
  • Anonym (stor)

Normalt så hör man alltid att klimakterie tanter blir snustorra, men jag är precis tvärtom. Så det är lite konstigt. Men vi är väl alla olika. Dessutom har jag förlorat känseln och har oerhört svårt att få orgasm de senaste 10 åren. Man har liksom förlorat känseln också. Inte roligt att bli äldre :(

Svar på tråden Känner ni honom inuti