-
Men nånting skaver kanske ändå. Han vill kanske ha lite ytlig bekräftelse (det får han förhoppningsvis) och höra att han är snygg. Det gör kanske lite ont i honom att hans utseende "inte dög" (som HAN upplever det). Det är kanske inte roligt att tänka på att ens partner inte charmades av ens yttre vid första ögonkastet. Jag hade känt mig lite ledsen över det. Men det är givetvis fel att han anklagar TS! Hon har självklart inte gjort fel. Det var han som gjorde fel som hade en gammal bild. Så han får skylla sig själv. Men själva känslan jag förstå. Även om det finns annat som är värt mer i en relation.Anonym (Mia) skrev 2025-02-13 09:17:32 följande:Han har nog rätt, med en nyare bild hade du kanske inte ens börjat prata med honom. Nu gjorde du det, och fick se hur han är, vilket du gillar. Sedan vid träffen så vann hans personlighet över hans utseende, vilket var hans mål/önskan. Så varför gnäller han nu, det var ju detta han ville skulle ske.
-
Han är kanske orolig för att du inte tycker att han är attraktiv? Såna tankar kan man ju ha. Tycker som sagt inte att det är okej att han anklagar dig när det är han som gjort fel och inte du. Men själva tanken kan jag förstå. Även om han har sig själv att skylla.Anonym (Ompa) skrev 2025-02-13 15:38:29 följande:Vad har han att vara ledsen över?
-
Svaret på din fråga står ju i mitt inlägg som du svarade på? Alltså att han kanske känner det som att hans utseende inte duger. Inte att du har gjort fel för det har du inte. Om man väljer en gammal bild har man kanske komplex och låg självkänsla och negativa tankar om sig själv. Du kan alltså inte relatera till eller förstå hur jag menar överhuvudtaget?Anonym (Ompa) skrev 2025-02-13 15:38:29 följande:Vad har han att vara ledsen över?
-
Nej, men han kanske tror att du gillar hans personlighet men tycker att han är ful. Du har inte gjort nåt fel men han kanske tror att du känner så. Han kanske har komplex och känner sig ful och är ledsen över det.Anonym (Ompa) skrev 2025-02-13 16:35:22 följande:Jag förstår inte vad han har att vara ledsen över, jag har ju inte dissat honom.
Allt handlar ju inte bara om att inte bli dissad. Man vill kanske känna sig åtrådd. Har du aldrig känt dig osäker på dig själv?
Vad svarade du när han sa att han inte trodde att du hade varit intresserad om han haft en nytagen bild? Vad sa du då? -
Enormt manipulativ? Kan vi verkligen vara säkra på det utifrån den lilla info vi har? KAN det kanske vara så att han hade en dålig dag och fiskade komplimanger? Kan det ha varit en "ser-jag-tjock-ut"-kommentar? Kanske hoppades han att TS skulle svara "Jodå Älskling, jag hade visst varit intresserad om du haft en nytagen bild för jag tycker att du är minst lika snygg nu som då!" Det är väl ändå mänskligt att ibland jaga lite ytlig bekräftelse? MÅSTE man vara elak och manipulativ för det?Anonym (K) skrev 2025-02-13 16:12:06 följande:
Du valde att stanna trots att han uppvisar en enormt stor (manipulativ) röd flagga. Att han nu säger att du skulle aldrig valt honom om han hade en verklig bild på sig själv är också manipulation.
Du är med andra ord manipulerad.
-
Menar du att så länge han har dig så har han inget att vara ledsen över? Allt handlar inte om dig. Känner du dig aldrig ledsen? Har du aldrig oroat dig för vad nån kille tycket om ditt utseende? Försöker du ens förstå hur han kanske känner? Det verkar inte så... Jag har ju skrivit ganska långa förklaringar på hur jag menar som du överhuvudtaget inte bemöter. Du upprepar bara att du ju inte dissat honom så då har han inget skäl att vara ledsen. Du stannade trots att han bar ful så han borde vara tacksam?Anonym (Ompa) skrev 2025-02-13 16:35:22 följande:Jag förstår inte vad han har att vara ledsen över, jag har ju inte dissat honom.
-
Att känna sig osäker och vilja ha bekräftelse? Så känner väl alla människor ibland?Anonym (Ja) skrev 2025-02-13 17:03:30 följande:Oavsett, sjukt oattraktivt och en röd flagga.
-
Bra att du äntligen förstår. (Det tog ett tag innan du gjorde det så du kanske borde jobba lite på det området... Jag var nära att ge upp för jag pallade inte skriva ännu en förklaring och tycker egentligen att en nornalintelligent vuxen borde ha fattat efter den första...)Anonym (Ompa) skrev 2025-02-13 17:05:18 följande:DET kan jag förstå, men det lät som att det är jag som skulle ha sårat honom.
Jag sa att jag inte föll för hans utseende, utan för hans personlighet. Vi träffades inte på en dejtingapp, så jag hade mycket möjligt skrivit med honom ändå, för jag hade inga romantiska baktankar alls och brydde mig inte det minsta om hur de jag pratade med såg ut. Hade det varit en dejtingapp hade jag antagligen inte pratat med någon så mycket äldre än jag till att börja med.
Som sagt, det är inte okej att han är otrevlig eller anklagar dig. Du har inte gjort nåt fel.
Han vill kanske höra dig säga att han är attraktiv. -
Skrev detta innan jag läste att du äntligen fattat.Anonym (Ompa) skrev 2025-02-13 17:07:15 följande:Du läser in en jäkla massa nu.
-
Vad var det som du tyckte var otydligt?Anonym (Ompa) skrev 2025-02-13 17:17:53 följande:Wow, fruktansvärt otrevlig är du också. Kanske är du som behöver jobba på att uttrycka dig tydligare? Hoppas verkligen inte att du jobbar med människor.
-
Håller med om detta! Det var ju inte ens en dejtingsajt utan nåt dags forum och det var hans profilbild - hur ofta ser folk ut som på den? Visst, han borde ha skickat en nytagen bild innan de träffades, det kan jag hålla med om. Men att han vill höra av sin tjej att han är snygg är väl inget konstigt? Han säger väl så för att få höra "Jodå Älskling, jag hade visst varit intresserad om du haft en nytagen bild. Jag tycker att du är minst lika snygg nu som då". En liten vit lögn tycker jag också att TS kan bjuda honom på. Att han är otrevlig och anklagar TS för att vara ytlig är självklart inte okej. Men manipulativ? Nja...Anonym (hmm) skrev 2025-02-13 22:09:33 följande:
Det är då du drar en vit lögn. Vita lögner kan vara okej.
Du skulle ha sagt Vad pratar du om? Jag är väl här med dig?
Låter som att han har lågt självförtroende och att hans uttryck för det råkade bli en anklagelse. Inget illa menat ifrån hans håll skulle jag tro men tyder på en osäkerhet. Så här kan du välja om du vill bli ledsen över hans kommentar eller lyfta upp han psykiskt lite så behöver du aldrig höra det igen ifrån han.
Han behöver inte alls vara manipulativ. Menar, varför skulle han vara det? För att han hade en snyggare bild på sig själv ? Har inte alla det i princip?
-
Eller så är han mänsklig? Vi kan nog alla känna oss osäkra ibland. Att han var otrevlig och anklagande är såklart inte okej. Men att dumpa för det låter lite överdrivet.Anonym (yoghurt) skrev 2025-02-13 21:47:30 följande:Ja varför hänger du med honom? Du är värd bättre än någon sliten, negativ person som beskyller dig för att vara ytlig när det är han som var oärlig!
-
Var det han som tog upp att bilden var 15 år gammal? Eller hur kom det upp första gången?Anonym (Ompa) skrev 2025-02-15 20:56:16 följande:Japp. Han sa det en gång ganska tidigt också, men nu kom det plötsligt upp igen.
Har han kanske en liten ålderskris och vill höra att han fortfarande är snygg?
Du kanske kan bolla tillbaka frågan till honom: "Varför ville du träffa mig? Det var väl inte på grund av profilbilden utan på grund av min personlighet? Hade du velat träffa mig även om du inte hade gillat min profilbild? Ja, men där ser du, det är ju inte bilden som räknas." -
Hon klagar inte på hans bild utan på att han är otrevlig och anklagar henne för att vara ytlig. Han uttrycker sig som om hon hade gjort nåt fel. Det är ju inte okej. Vilken bild han hade för två år sen bryr hon sig nog inte om men sättet han tar upp det på är inte ställt.Anonym (Ja) skrev 2025-02-15 16:38:17 följande:Klaga inte då?
-
Vad tråkigt att du har svårt att fungera sexuellt. Som tur är finns det hjälp mot potensproblem.hmm77 skrev 2025-02-15 14:09:04 följande:det har du ju all rätt att känna.
När jag var på tinder så frågar jag alltid efter helkroppsbild. Det är viktigt för mig att hon är smal annars fungerar jag inte sexuellt. Den erfarenheten jag har ju har oftast överviktiga tjejer endast en bild på sitt ansikte.