• Anonym (Ompa)

Han ifrågasätter den gamla bilden på profilen

Jag börjar bli så fruktansvärt less på det här. Första gången trodde jag han skämtade, men nu kom det upp igen.

Han hade en väldigt gammal profilbild på appen vi träffades och han ser inte alls ut så idag... många kilo mer, dåliga tänder och allmänt sliten... och jo, det var inte så lätt att ta in första gången vi sågs, att han inte såg ut så som jag fått tro. Första stunden övervägde jag faktiskt att dra mig ur, men jag kunde inte... för personen där under var ju ändå densamma.

Igår kläckte han ur sig att jag aldrig skulle ha träffat honom om han haft en ny bild, att jag bara ville träffa den han hade bild på. Den han inte är längre. Och nej, det kanske jag inte hade, MEN jag stannade trots att jag kände mig väldigt vilseledd. För att jag faktiskt förälskat mig i honom. Hans kommentar känns bara elak, som att jag gjort något fel. Det var han som valde att ha en gammal bild, hur jag hade reagerat med en ny kommer vi aldrig få veta.

• Svar på tråden Han ifrågasätter den gamla bilden på profilen
  • Anonym (Ompa)

Att fixa hans tänder skulle bli en väldigt dyr historia och han har dessutom tandläkarskräck, vilket är orsaken till att de ser ut som de gör.

• Anonym (Ompa)
    Anonym (Mia) skrev 2025-02-13 09:54:29 följande:
    Fast även tandläkarskräck går att fixa. Om man är intresserad vill säga. 
    Han har ändå inte råd, men hela den här diskussionen är irrelevant för tråden.
  • Anonym (Ompa)
    Anonym (Mia) skrev 2025-02-13 12:59:02 följande:
    Fast det är en prioriteringsfråga. Men visst, det är hans fulla rätt att inte bry sig. 
    Det finns faktiskt de som absolut inte har råd till några extra utgifter.
  • Anonym (Ompa)
    Anonym (yoghurt) skrev 2025-02-13 14:21:53 följande:
    Vad gör du med denna kille egentligen?
    Va?
  • Anonym (Ompa)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-13 15:04:15 följande:
    Men nånting skaver kanske ändå. Han vill kanske ha lite ytlig bekräftelse (det får han förhoppningsvis) och höra att han är snygg. Det gör kanske lite ont i honom att hans utseende "inte dög" (som HAN upplever det). Det är kanske inte roligt att tänka på att ens partner inte charmades av ens yttre vid första ögonkastet. Jag hade känt mig lite ledsen över det. Men det är givetvis fel att han anklagar TS! Hon har självklart inte gjort fel. Det var han som gjorde fel som hade en gammal bild. Så han får skylla sig själv. Men själva känslan jag förstå. Även om det finns annat som är värt mer i en relation. 
    Vad har han att vara ledsen över?
  • Anonym (Ompa)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-13 15:51:39 följande:
    Svaret på din fråga står ju i mitt inlägg som du svarade på? Alltså att han kanske känner det som att hans utseende inte duger. Inte att du har gjort fel för det har du inte. Om man väljer en gammal bild har man kanske komplex och låg självkänsla och negativa tankar om sig själv. Du kan alltså inte relatera till eller förstå hur jag menar överhuvudtaget? 
    Jag förstår inte vad han har att vara ledsen över, jag har ju inte dissat honom.
  • Anonym (Ompa)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-13 16:56:38 följande:
    Nej, men han kanske tror att du gillar hans personlighet men tycker att han är ful. Du har inte gjort nåt fel men han kanske tror att du känner så. Han kanske har komplex och känner sig ful och är ledsen över det. 

Allt handlar ju inte bara om att inte bli dissad. Man vill kanske känna sig åtrådd. Har du aldrig känt dig osäker på dig själv? 

Vad svarade du när han sa att han inte trodde att du hade varit intresserad om han haft en nytagen bild? Vad sa du då? 
    DET kan jag förstå, men det lät som att det är jag som skulle ha sårat honom.

Jag sa att jag inte föll för hans utseende, utan för hans personlighet. Vi träffades inte på en dejtingapp, så jag hade mycket möjligt skrivit med honom ändå, för jag hade inga romantiska baktankar alls och brydde mig inte det minsta om hur de jag pratade med såg ut. Hade det varit en dejtingapp hade jag antagligen inte pratat med någon så mycket äldre än jag till att börja med.
  • Anonym (Ompa)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-13 17:05:12 följande:
    Menar du att så länge han har dig så har han inget att vara ledsen över? Allt handlar inte om dig. Känner du dig aldrig ledsen? Har du aldrig oroat dig för vad nån kille tycket om ditt utseende? Försöker du ens förstå hur han kanske känner? Det verkar inte så... Jag har ju skrivit ganska långa förklaringar på hur jag menar som du överhuvudtaget inte bemöter. Du upprepar bara att du ju inte dissat honom så då har han inget skäl att vara ledsen. Du stannade trots att han bar ful så han borde vara tacksam? 
    Du läser in en jäkla massa nu.
  • Anonym (Ompa)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-13 17:10:31 följande:
    Bra att du äntligen förstår. (Det tog ett tag innan du gjorde det så du kanske borde jobba lite på det området... Jag var nära att ge upp för jag pallade inte skriva ännu en förklaring och tycker egentligen att en nornalintelligent vuxen borde ha fattat efter den första...)

Som sagt, det är inte okej att han är otrevlig eller anklagar dig. Du har inte gjort nåt fel.

Han vill kanske höra dig säga att han är attraktiv. 
    Wow, fruktansvärt otrevlig är du också. Kanske är du som behöver jobba på att uttrycka dig tydligare? Hoppas verkligen inte att du jobbar med människor.
  • Anonym (Ompa)
    Anonym (Ja) skrev 2025-02-15 13:58:32 följande:
    Det låter tvärtom som en dejtingsajt, verkligen inget forum iaf! Läs trådstarten igen. Självklart ska man ha nytagna bilder om man ska dejta!
    Nej, det var som sagt inte en dejtingsajt. Ingen av oss var där för att träffa någon.
  • Anonym (Ompa)
    Anonym (XxX) skrev 2025-02-15 11:43:39 följande:

Helt ärligt. Är det "normalt" att öägga in en bild där man väger 15 kg mindre?

Det hade han dock inte gjort, han har inte bytt på typ femton år. Jag visste att den var gammal, men var inte beredd på att han skulle vara så totalt annorlunda.
  • Anonym (Ompa)
    Anonym (Ja) skrev 2025-02-15 16:38:17 följande:
    Klaga inte då?
    Vad pratar du om?
  • Anonym (Ompa)
    Anonym (XxX) skrev 2025-02-15 20:35:27 följande:
    Hur gamla är ni? Träffats flera ggr?
    Gamla nog att ha tonårsbarn. Ja, vi har varit tillsammans i över två år.
  • Anonym (Ompa)
    Anonym (XxX) skrev 2025-02-15 20:54:12 följande:
    Så efter två är säger han plötsligt att du inte hade velat träffa honom om fotot var färskt?
    Japp. Han sa det en gång ganska tidigt också, men nu kom det plötsligt upp igen.
Svar på tråden Han ifrågasätter den gamla bilden på profilen