• slej

Testfamiljer sökes!

Hej! 

Jag heter Sara och pysslar lite med en ny tjänst (självklart gratis) som jag vill testa på 20 st barnfamiljer som:

- har barn som är cirka 4-9 år och

- som står inför en flytt inom cirka 3-4 månader.

Testet tar 10 dagar och brukar vara väldigt kul för barn.

Maila mig på sara.lejon@sbab.se om ni uppfyller kriterierna och vill delta! 

Hälsningar Sara

• Svar på tråden Testfamiljer sökes!
  • Anonym (J)

Jöklar vad orpoffsigt att skriva ut f ett ta på ett forum 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (r)
    Anonym (J) skrev 2025-02-13 12:24:05 följande:

Jöklar vad orpoffsigt att skriva ut f ett ta på ett forum 

Jisses...

Det är helt normalt att söka deltagare till allt möjligt via internet numera och detta är en namngiven person på ett företag så inget skumt.

• felix le chat
    Anonym (r) skrev 2025-02-13 13:14:24 följande:

Jisses...

Det är helt normalt att söka deltagare till allt möjligt via internet numera och detta är en namngiven person på ett företag så inget skumt.

Jo men man skall kontakta redaktionen på FL och inleda ett samarbete.
    Inte starta en gratistråd.
  • Anonym (J)
    felix le chat skrev 2025-02-13 13:17:25 följande:

Precis. Oproffsigt. Vem vet om ts verkligen ens jobbar på SBAB? Liksom. 

Sen tror jag inte det är enligt FL?s regler heller att göra sådana trådar, men jag vet inte.  

• Anonym (J)
    Anonym (r) skrev 2025-02-13 13:14:24 följande:

Jisses...

Anonym skrev 2025-02-13 13:14:17 följande:
    Skriva ut? Hon skriver ju inte ett ut ett jävla dugg?

"Jag är en främling, får jag göra ett test på ditt barn?"
    Nej, det är inte proffsigt att ett företag gör en tråd på ett forum. 
  • Anonym (J)
    Anonym skrev 2025-02-13 13:14:17 följande:
    Skriva ut? Hon skriver ju inte ett ut ett jävla dugg?

"Jag är en främling, får jag göra ett test på ditt barn?"

Men precis, läs meningen du skrev. En främling som gör ett test på ett barn. Hur låter det? Vadå för test? 

Det framgår ingenting om vad som ska göras heller. 

Borde inte detta ta isåfall stå på FL startsidan. Inte en tråd.

• Anonym (r)
    felix le chat skrev 2025-02-13 13:17:25 följande:
    Och det tror vi att folk inser när det inte ens finns en sida för regler att hitta? FL brukar godkänna om det är tydligt vem som gjort undersökningen och här är det inte ens en länk till en utan man får själv välja att kontakta personen. Knappast oseriöst att gå samma väg som många andra gör, det är helt normalt tillvägagångssätt numera. Säga vad man vill om saken.
  • Anonym (J)
    Anonym (r) skrev 2025-02-13 13:41:02 följande:
    Och det tror vi att folk inser när det inte ens finns en sida för regler att hitta? FL brukar godkänna om det är tydligt vem som gjort undersökningen och här är det inte ens en länk till en utan man får själv välja att kontakta personen. Knappast oseriöst att gå samma väg som många andra gör, det är helt normalt tillvägagångssätt numera. Säga vad man vill om saken.
    Precis, säga vad man vill. Jag tycker det är oseriöst. Du gör inte. Vi tycker olika helt enkelt och så får det vara
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (r)
    Anonym (J) skrev 2025-02-13 13:42:06 följande:
    Precis, säga vad man vill. Jag tycker det är oseriöst. Du gör inte. Vi tycker olika helt enkelt och så får det vara
    Vilket inte spelar någon roll när det faktiskt numera är ett normalt förfarande. Att förfasas såpass att du skriver så snabbt att ditt första inlägg är... ja jag vet inte hur du tänkte där. Företag skriver inlägg, skickar meddelanden etc hela tiden utan att det anses konstigt numera. Detta var inte ens konstigt skrivet och leder till en specifik person som föräldern kan mejla för att se om det passar. Hade det gått via FL som inte ens kan ha en fungerande support hade jag inte medverkat, en namngiven bank absolut.
  • Anonym (J)
    Anonym (r) skrev 2025-02-13 13:49:14 följande:
    Vilket inte spelar någon roll när det faktiskt numera är ett normalt förfarande. Att förfasas såpass att du skriver så snabbt att ditt första inlägg är... ja jag vet inte hur du tänkte där. Företag skriver inlägg, skickar meddelanden etc hela tiden utan att det anses konstigt numera. Detta var inte ens konstigt skrivet och leder till en specifik person som föräldern kan mejla för att se om det passar. Hade det gått via FL som inte ens kan ha en fungerande support hade jag inte medverkat, en namngiven bank absolut.
    Jag tycker så iallafall.
  • Anonym (J)
    Anonym skrev 2025-02-13 13:46:28 följande:
    Du tror inte att det kan ha varit därför jag skrev det? För att jag menade att det är kass?
    Du tolkar det som att jag gillar att dela ut ungar för okända test?
    Det kanske. Men det är svårt att se ironi på nätet i text.
  • felix le chat

Det slutar väl med att man blir kontaktad och dom vill ha ens medgivande
    att delta i undersökmningen.

- Så om du öppnar ditt bank id.....

Svar på tråden Testfamiljer sökes!