Inlägg från: Anonym (My) |Visa alla inlägg
  • Anonym (My)

Aggressiva män på FL

Cartjan1 skrev 2025-02-14 14:59:43 följande:

Skulle säga att jag generellt reagerar ganska olika på alla diverse trådar om och av ensamma män och den präglas ju i mångt och mycket efter hur skaparen av en tråd förhåller sig mot kvinnor och hur den formulerar sig. 

Så mitt svar som kommer nu gäller då bara de som faller inom ts uppsatta ramar, de som är aggressiva eller åtminstone passivt aggressiva. Jag finner det faktiskt obehagligt. Jag kanske är en svag individ och då får jag väl vara det, men om jag i en tråd blir bemött av aggressiva skrivelser och eventuella personangrepp mot mig som person av en för mig okänd individ - ja, då tycker jag det känns olustigt. Jag brukar då lämna ganska omgående. Det är helt ok att tycka och känna olika men vi behöver inte tappa allt hyfs och empati för det. 

Håller med dig helt. Tyvärr är det så att det faktiskt finns eller i alla fall funnits ensamma män som inte på minsta sätt beter sig aggressivt eller skyller sin ensamhet på andra. Men de startar sina trådar bara en eller få gånger och glöms därför snabbt bort. Hatarna här gör dem en sån j-a otjänst med sina hat och gnäll trådar då det blir lätt att få intrycket att de representerar alla ensamma män. 
Svar på tråden Aggressiva män på FL