Vill ha ett andra barn
Jag är 34 och min man 39. Vi har en dotter på 2 och halvt år.
Jag känner mig redo att skaffa ett till barn. Jag känner en längtan och vill ha en lite större familj. Vill också min dotter ska få ett syskon(jag är själv uppvuxen med 5 syskon).
Berättade för min man att jag vill ha ett till barn. Fick som svar att detta är inget han funderat på. Han vill inte just nu skaffa barn då det är mycket press på jobbfronten och han vill kunna ge mer när han kommer hem efter jobbet än att vara trött. Han vill helt enkelt inte ha ett till barn. Han sa att han varken säger bu eller bä till ett till barn. Han sa fråga mig om några månader kanske jag svarar annorlund.
Min mans svar var väntat men ändå tufft att få. Då det känns som han har makten och jag sitter och väntar på honom. Jag vill aldrig tvinga honom till något han inte vill. Men tycker det känns jobbigt att han inte vet vad han vill och att han kanske inte ens vill ha ett till barn i framtiden.
Ville bara få säga mitt och höra om ni andra vart med om liknande situatione. Hur brottade ni med era tankar och känslor?