Inlägg från: Anonym (Affärer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Affärer)

Kassörska slog in fel antal varor

Handlade förut och tänkte inte på något speciellt med summan då, men när jag kom hem och av någon anledning bara fick för mig att kolla på kvittot ser jag att det är instämplat tre varor av en viss vara. Jag köpte två av det. Är detta ett kryphål affärerna kör med för att försöka tjäna extra pengar?

Många kollar inte på kvittot och vissa tar det inte ens. I så fall väldigt fult. Jag förlorade bara 60 kr men i dessa dyra tider hade jag ju kunnat köpa något annat för det. Svårt bevisa att jag bara köpte två så är väl ingen idé gå tillbaka och försöka få summan tillbaka. 

• Svar på tråden Kassörska slog in fel antal varor
  • Anonym (Affärer)
    arbetslös ingenjör skrev 2025-02-13 23:17:59 följande:

Jo jag hade gjort det. varför ska jag betala för något som jag inte har köpt?

Det håller jag med dig om, men som sagt är det svårt att bevisa. Det handlar ju bara om de skulle tro på mig i så fall. 
  • Anonym (Affärer)
    Aniiee skrev 2025-02-13 23:42:03 följande:

Människor kan göra fel, och tro det eller ej, kassörskor är också människor. 

Själv hade jag inte sagt något om mindre än en hundralapp, men om du ändå har vägarna förbi kan du alltid ta med dig ditt glada humör och nära skopor förståelse och tala om att det blev fel sist, men förstår att de väl inte kan göra så mycket åt det så här i efterhand. Det som händer då är antingen att de säger att jo, självklart rättar de till det, eller så säger we att jo, så är det ju tyvärr, men eftersom de fått veta kan de se över sina rutiner.

Fel händer. Det är inte en konspiration, bara mänskligt. 

Förstår att det är mänskligt att göra fel. Osäker på exakt hur det funkar eftersom jag inte jobbat i kassa själv, men är det så enkelt alltså att råka scanna in en vara en extra gång? Vi alla borde nog börja lusläsa våra kvitton för det har säkert hänt flera gånger utan att man märkt det i så fall, speciellt om män handlar flertal olika varor på samma gång och inte räknar själv vad totalsumman blir. 
  • Anonym (Affärer)
    Anonym (Robot) skrev 2025-02-13 23:49:07 följande:

Seriöst - det är inga robotar i kassan. Det är lätt att göra fel även om det händer sällan. Du som kund har också ett ansvar. Det är knappast ditt ansvar att sitta på anonyma forum och gnälla. 

Nästa gång kanske du köper tre av en vara  men kassörskan slår in 2. Ponera att du inte hade köpt det idag och på så sätt betalat för lite istället. Hade du suttit på ert anonymt forum och gnällt om det också? Att det är därför allt är så dyrt osv?

Självskanna om du vill slippa klaga för då är det bara dig själv du kan skylla på. 

Du verkar mer bitter än mig trots att det var jag som gick back Skrattande
    Förstår att det inte är robotar som jobbar där, men robotar kan definitivt göra fel också. Det är bara lite irriterande att betala för något jag inte fått. 

Denna affär har tyvärr inte självscanning. 

Svar på tråden Kassörska slog in fel antal varor