Kassörska slog in fel antal varor
Råkade faktiskt ut för det häromdan. Jag gick tillbaka till butiken samma vecka och sa till i kassan om det. Dom hade slagit in att jag köpte 3, men jag köpte bara 1. Så jag frågade om jag kunde få 2 gratis av den varan och det gick bra.
(samma kassörska hade faktiskt slagit in att jag köpte 1 sak fast att jag egentligen köpte 3, men det sa jag ju inget om så klart)
Jag tar ALLTID kvittot och dubbelkollar ALLTID det när jag kommer hem. Det blir faktiskt ofta fel. Antingen kan jag själv ha missuppfattat en kampanj och därför inte fått avdrag för det, ha råkat köpa fel vara, eller så kan dom ha missat att dra av för kort datum, eller vad som.. Oavsett vad, så går jag nästan alltid tillbaka till butiken för att rätta till felet. Har sparat mycket pengar på det kan jag säga.
En gång kom jag hem och såg något på kvittot som jag inte alls kände igen. Gick tillbaka till butiken och frågade vad fasen det var jag hade köpt. Dom kliade sig i huvudet och kunde inte heller komma på det. Till slut visade det sig att det visst var något jag hade löpt, haha.. Det var lite pinsamt, men ändå värt det.