Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Kassörska slog in fel antal varor

Jag brukar stå vid kassan när de slår in/skannar varan. Blir det ett berg av varor på bandet längre ned får det bli det. Är det kort kvitto kollar jag allt, är det långt kollar jag bara att extrapriserna gått in.

Det har säkert blivit för mycket någon gång och för lite någon gång. 
    För någon månad sedan kollade jag kvittot först hemma och hade fått en vara för mycket inslagen. Gick tillbaka till butiken och det var inga problem med returen.
    Väldigt många upptäcker inte felet och vissa idds inte försöka korrigera det. Det är småpengar för butiken att rätta till de som klagar.

• Anonym (H)

Jag är så gammal att när jag jobbade extra i högstadiet/gymnasiet i en matbutik hade vi kassaapparater vi tryckte in belopp i för varje vara. Skräcken var också att frukt och grönt som vi vägde i kassan och skulle med miniräknare eller huvudräkning räkna ut priset. Herrgud så mycket fel det blev...och så gammal jag känner mig haha :D. Oavsett, det blir väldigt mycket mer rätt nu för tiden. 

Att det i dag blir fel pga mänsklig faktor i kassan är liksom ok. Systemet är inte bättre än så. Det som retar mig mer är att skyltar med extrapriser i butiken inte är inlagda i kassasystemet.

Svar på tråden Kassörska slog in fel antal varor