• klyban

Bör vara brottsligt att vara otrogen

Anonym (Angel) skrev 2025-02-15 01:14:25 följande:
    Bör vara brottsligt att vara otrogen

Det är brottsligt för någon att ta sig in i juveler butiken och sno den största ädelstenen. I det här läget så är det ju faktiskt ingen som har blivit skadad utan endast materiella saker som finns försäkringar på. Men det är fängelsestraff på det. 

Men om en människa beter sig narcissistiskt så påverkar det minst 1 om inte flera i sin närhet. Ja, man kan försöka skylla på att personen lider av en sjukdom. Men då undrar jag varför de ens får gå lösa i samhället för? 

En narcissist kan råka fälla någon så att den tar sitt liv. Dennes liv slås i spillror och den kanske redan är i utsatt läge som ex att den är ensam utöver sin partner. Men när partnern då utöver sin narcissism och är otrogen så har den automatiskt erkänt att den totalt fullkomligt struntar i sin partners mående, sociala situation samt utsatthet. Och på det så försöker man rättfärdiga otroheten genom att skuldbelägga den andre eller så har man tappat det totalt och anser att den förtjänar det. Vilket visar på en ren och skär illvilja och ett uppvisande om att man faktiskt inte känner någon som helst ånger inför att ha rubbat någon annan individs existentiella tillvaro.

Det saknar en respekthets barriär här. Och efter vad man faktiskt läse om hur folk behandlar sina partners och försvarar sitt avgrundsdjupa svek genom att ytterligare spä på med förtal och skitsnack och kanske t om lögner om personen borde helt klart vara straffbart då det faktiskt skadar minst en annan psykiskt. 

Och har man t om njutit av att medvetet såra sin partner så borde det vara livstids fängelse då lösningen är så enkel, genom att faktiskt göra slut.

Ja, klart personen kan bli påverkad av det med. Men ingen ska behöva tvingas till att vara i en tillvaro som den inte trivs i. Men det berättigar samtidigt inte någonstans att otrohet skulle vara "oskyldigt" samt accepterat.

Saker går alltid att ersätta, men en människa går inte att göra det.

Och tror du på allvar att du har bestämmande rätt enbart för att du tror dig känna personen så har man fel. Bara för att ni inte är funktionella tillsammans så betyder det inte att din partner inte hade varit det med någon annan. 

Men klart narcissismen får en att känna sig likgiltig inför att såra sin partner i grunden medans partnern liksom du själv anser om dig själv, hade fungerat bättre ihop med någon annan.

Det är dags att kriminalisera otrohet!

Haha, vad tror du detta är, medeltiden och alla har inte heller hobbyn religion och en hel del är polygama också.

Sicket skämtförslag, kanske du ska flytta till Mellanöstern istället eller annat land där de har dessa lagar Solig

Vi upplysta vi äger inte andra människors sexualitet, och de för göra precis vad de vill med den så länge det är under samförstånd.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Dr Nail skrev 2025-02-15 01:44:12 följande:

Det kommer inte att ske. Han var otrogen gentemot dig och det händer varje dag i alla relationer (inte bara din). ALLA män är otrogna när de får chansen. det blir för mycket att kriminalisera alla. Välj bättre istället.

HAHAHAHA, det var ett av det tokigaste jag läst i mitt liv.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (3) skrev 2025-02-15 17:17:31 följande:

Ja, äktenskapsbrott bör straffas. Våra lagar är faktiskt Mer eller mindre uppbyggda av moral. 

Jaså?
    Vilka?

• klyban
    Anonym (3) skrev 2025-02-15 20:10:50 följande:
    Öh.....

Alla. 

Du glömde sakligheten, varför skrev du detta nonsens svar för?
    För vilka lagar är av moral, hur kan du missa det viktiga.
    Eller är det så enkelt att du insåg att det fanns inga lagar av moral?

Det är lugnt, inser detta aldrig kommer, och troligtvis ett nytt nonsens svar.

• klyban
    Anonym (Eva) skrev 2025-02-16 08:24:00 följande:

Alla lagar bygger på moral, det anses globalt sett att vara moraliskt fel att mörda, därför är det kriminellt. 

HAHAHA, försöker du inbilla dig själv att mörda människor är moral :lol:
    Och hur det blir än mer komiskt det är när två vuxna i samförstånd har sex med varandra, och hur det är endast en moralisk fråga då ingen kommer till fysisk skada.

Men bra att veta att den enda anledningen du inte går och mördar människor är pga moral och inte ser några andra fel.
    Men hur du passerar permanent fysisk skada är en gåta :lol:

Vill du försöka igen, eller är det detta det sämsta du kom på bara?

Anonym (Eva) skrev 2025-02-16 09:52:16 följande:
    Trafikregler har med ett fungerande samhälle att göra men om folk i allmänhet tyckte det var ok med mord och moraliskt acceptabelt, skulle det inte finnas någon anledning till att det skulle vara brottsligt. Ett samhälle kan fungera bra även om man slår ihjäl grannen. 

Igen tar du ett område där regler måste finnas, för annars ökar dödligheten.

Ingen dör av en skön sexstund :whoco5:

Anonym (Angel) skrev 2025-02-16 13:08:50 följande:

Jag har aldrig blivit bedragen (vad jag vet), Skrev tråden för att jag hatar, verkligen hatar att se hur den som blev bedragen mår. Och med den ensamhet vi redan har idag och dåligt mående i samhället samt trådar som poppar upp här och där, där folk uttrycker sin sorg och smärta motbevisar att otrohet inte skulle vara skadligt.  

Någon annan skrev om Sharia lagar. Ja ioförsig, folkutbytet är ju på gång redan så vem vet, kanske vi har det om 20 år. 

En heads up! Om du inte diskutera utan att försöka komma med kränkningar så skriv inte. 

Det är trots allt en bra sak att partner får reda på otroheten, så den kan dumpa och hitta någon som gillar monogami, för uppenbarligen gillade den partner inte monogami.

Anonym (Alltid trogen) skrev 2025-02-16 13:20:24 följande:
    Jag har inte sett någon statistik på otrohet i våldsamma relationer dock, men länka gärna om du har någon.

Hehe, intressant, det blev helt tyst efter detta inlägg.

• klyban
    Anonym (Boss) skrev 2025-02-17 18:19:50 följande:
    Jag är bekant med en kvinna som inte klarade att lämna förrän hon kunde gå direkt till en ny man som kunde försvara henne från eftervåldet.

Jag tror inte hon var unik på något sätt.

Det finns kärleksknarkare som inte klarar vara utan ruset, och därför deras relationer har svårigheter att gå förbi fasen där man är kär.

Sen med detta med sex och toaletter, ingen ser väl det som samma sak, men väl så är det behov ens kropp kräver man ska utföra.
    Och det jag lärt mig i livet är att alldeles för många sätter sex på en piedestal och har inte riktigt förmågan att ta kroppen till den nivå som krävs för riktigt skön sex.
    Och dessa försöker inbilla sig det är sin partners fel att de inte får orgasmer och rejäla sådana.(Sure det finns ett fåtal ursäkter att det är just partnerns fel, men vet inte riktigt vad man ska göra med dom i det stora sammanhanget.)

Men det jag lärt mig är desto mer jag triggar min hjärna, desto skönare blir sexet.(Här är jag rädd att det kommer en lång svans av svart och vitt, men skippa det, för det finns andra delar också, men betydligt mindre viktiga.)

Svar på tråden Bör vara brottsligt att vara otrogen