Inlägg från: Anonym (Ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja)

Smärta i höger sida

Ja har haft så till och från i flera år. Om det är nedtill på höger sida du menar. Hade även ont i ryggen på samma sida. Så det var svårt att veta var smärtan egentligen kom ifrån. Fick söka massa gånger för det. Gjorde till och med koloskopi, men dom hittade inget. Vid det tillfället fick jag ta laxermedel och då försvann smärtan helt o hållet. 

• Anonym (Ja)

Nja egentligen var det bara att smärtan satt där nertill och ibland visste jag inte om det kom från ryggen eller från magen. 2 olika läkare har sagt att det är IBS (en gynekolog och en mag-o tarmläkare). Det kunde göra väldigt ont i det området och en jobbig ihållande smärta.

• Anonym (Ja)

Om du har gallsten så gör det ont på samma sida men högre upp, vid revbenen.

• Anonym (Ja)

För mig började det med att jag hade burit tungt på ena sidan av kroppen, så jag trodde till en början att det var ryggen. Hade massa konstiga symtom från ryggen och blodsutgjutningar i skinkan på höger sida bland annat. Men när det hade gått ett tag så insåg jag att det nog ändå var magen det kom ifrån. Möjligen med nån slags nervpåverkan från ryggområdet. Men ju äldre man blir desto fler konstigheter verkar uppstå i kroppen som ingen har hört talas om. Men så länge det inte är farligt kan man förhoppningsvis lära sig att leva med vissa smärtor.

Svar på tråden Smärta i höger sida